35 788 läst ·
55 svar
36k läst
55 svar
Dåligt kaklat/klinkers, klaga på hantverkaren?
Har i skrivande stund polacker hemma som plattsätter mitt badrum pga tidsbrist.
Kan bara säga att det blir 100% rakt igenom.
Tycker att polacker har fått ett rykte som dom absolut inte förtjänar, finns precis lika många klåpare till hantverkare som är svenskar som polacker
.
http://www.bkr.se/fileArchive/pdf/Branschregler web 2011.pdf
Här kan du läsa en hel del som dina plattsättare absolut inte har följt, bl.a gällande golvbrunnen.
Edit: till ovan i fet stil, missade att du skrev att plattsättning inte är deras huvudområde....
Tycker att polacker har fått ett rykte som dom absolut inte förtjänar, finns precis lika många klåpare till hantverkare som är svenskar som polacker
http://www.bkr.se/fileArchive/pdf/Branschregler web 2011.pdf
Här kan du läsa en hel del som dina plattsättare absolut inte har följt, bl.a gällande golvbrunnen.
Edit: till ovan i fet stil, missade att du skrev att plattsättning inte är deras huvudområde....
Ofta ser det bra ut på ytan när polacker har varit i farten, tätskikt ska man däremot inte räkna med att dom har under plattorna.........nattugglan11 skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 1 831 inlägg
Antingen begär du att de gör om allt och bekostar plattorna om du har köpt dem själv. Eller så accepterar du att resultatet blir kasst och du har en dusch som redan från början är bristfällig. Då skulle i alla fall jag begära mer än en halvering av kostnaderna av arbetsinsatsen innan ROT.
Kvalitetsdokument har jag blivit lovad att frå, utfärdat från företag B som gjorde tätskiktet.Flodinn skrev:Har i skrivande stund polacker hemma som plattsätter mitt badrum pga tidsbrist.
Tycker att polacker har fått ett rykte som dom absolut inte förtjänar, finns precis lika många klåpare till hantverkare som är svenskar som polacker.
[länk]
Så var det i vårt tidigare hus också... En BKR snubbe var och kollade och viftade med sitt leg. När de skulle börja stod två ryssar utanför dörren som inte kunde varesig svenska eller engelska.Brejjan skrev:
De gjorde ett sjukt bra jobb och jag har aldrig sett så jämn och snygg kakling tidigare men den snubben med BKR legget såg vi inte röken av efter det och när det blev snack om kvalitetsdokumentet så sa han att jag inte kunde få något eftersom han inte varit och kollat under arbetets gång... Det skulle jag ha fått betala extra för, något jag tydligen själv borde ha förstått enligt honom...
Nåja, huset sålt utan anmärknig på besiktning och allt frid och fröjd så men det finns tyvärr många fula fiskar där ute...
Nej det är inte en nationalitet men en polack som sen försvinner spårlöst är ett större problem än en svensk som man vet var hen bor.ACME skrev:
Men det har inget med yrkesstolthet att göra, utan bara när och om det skiter sig.
Vad är det för seriös firma som jobbar med att sätta kakel/klinkers men inte har bemödat sig med att skaffa våtrumsbehörighet...och sen mäter och märker man alltid upp så att man vet att det blir ett bra slutresultat å inter efter när allt ser ut som kom å hjälp mig! Jag använder alltid 5x5 mosaik vid brunnar om jag har större plattor än 15x15...man blir såååå trött på dessa så kallade hantverkare, blir bara mer och mer övertygad om att det är bättre att göra allt själv ; D " skämt å sido "
En fråga, skulle man kunna göra om runt brunn utan att behöva göra om allt annat runt? det är ju inte så himla kul att ha hantverkare hemma som håller på hur länge som helst heller, det blir stökigt, och dammigt och vi har snart inte städat på 3 veckor, det gör ju att man själv vill att det ska bli klart.
Det brukar inte vara så lätt att plocka bort plattor utan att skada tätskiktet. Och vill man reparera tätskiktet behöver man en tillräckligt stor yta att överlappa, då kanske man behöver ta bort en platta till, och som sagt, det är inte lätt utan att skada tätskiktet. På vägg skulle jag kunna tänka mig att göra det, inte på golv. Men har du dessutom bekymmer med fallet måste dom ju även fixa det först, så bort med allt. Att lägga plattorna på det golvet tar inte länge för en yrkesman att göra. Hoppas slutresultatet blir braBrejjan skrev:En fråga, skulle man kunna göra om runt brunn utan att behöva göra om allt annat runt? det är ju inte så himla kul att ha hantverkare hemma som håller på hur länge som helst heller, det blir stökigt, och dammigt och vi har snart inte städat på 3 veckor, det gör ju att man själv vill att det ska bli klart.