35 788 läst ·
55 svar
36k läst
55 svar
Dåligt kaklat/klinkers, klaga på hantverkaren?
Kanske det men det är inget som stör konstruktionen, går iofs att skrapa bort eftersom det är ganska färskt, sitter inte särskilt hårt på plastmattan om du nu tvunget inte vill ha det där.Brejjan skrev:
Ja, där kommer att stanna vatten, klantigt gjort. Säg till dom att du inte vill ha det så och att dom byter plattorna runt brunnen och skär vinklar i dom istället.
När dom kommer imorgon ska jag föreslå 10x10-platter istället det borde väl vara enklare, ser när jag tittar runt i badrummet mer och mer saker, en kakelplatta runt dörrens vänstra hörn är precis som runt brunnen skuren rakt och lappad ihop, den får dom byta med för det kommer synas.tank77 skrev:Kanske det men det är inget som stör konstruktionen, går iofs att skrapa bort eftersom det är ganska färskt, sitter inte särskilt hårt på plastmattan om du nu tvunget inte vill ha det där.
Ja, där kommer att stanna vatten, klantigt gjort. Säg till dom att du inte vill ha det så och att dom byter plattorna runt brunnen och skär vinklar i dom istället.
Dom har enbart använt kakeltång och sån man drar för att göra ett rakt snitt, ingen såg av något slag alls, förvisso kommer ju en del bli dolt.
Produkter som diskuteras: "kakeltång"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Vad tror ni om man skulle föreslå något liknande detta? blir ju svårt ändå att centrera runt golvbrunnen, men man får ju fasa plattorna så de inte blir vassa, det borde väl gå? i alla fall till vänster runt golvbrun där måste det ju bli en vinkel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror även att fallet är för litet, när jag kollade förut så är det fall vid dörren, mitt i badrummet men ju närmre jag kom ju konstigare vart det, verkar som att klinkern är lagda utan fall sedan går de ner en nivå
lite som trappsteg.
Hade jag valt att använda mig av 20*20 plattor i duschen så hade iaf jag valt flytta golvbrunnen så att det skulle gå ihop bättre med plattorna då även denna är 20*20. Hade man bara flyttat denna 3-4cm åt höger så hade detta inte skett 
Gick ni igenom hur plattorna skulle läggas innan detta gjordes?
Gick ni igenom hur plattorna skulle läggas innan detta gjordes?
Jag har inte dikterat direkt hur saker skall göras, sagt önskemål sedan har de haft ganska fria händer, de har dock haft plattorna hemma och möjlighet att kika på dom. halvdant eller vad läggningen nu kallas är deras förslag.Flodinn skrev:
blanda inte ihop halvdant och halvförband nu bara..... fast du har ju fått båda ser det ut som ;-)Brejjan skrev: