T
Brejjan skrev:
Är det inte lite mycket fix som syns i golvbrunnen? borde de inte tagit bort det innan det torkade?
Såg nu även att en platta är lägre än golvbrunnen, så där kommer det stanna vatten.
Kanske det men det är inget som stör konstruktionen, går iofs att skrapa bort eftersom det är ganska färskt, sitter inte särskilt hårt på plastmattan om du nu tvunget inte vill ha det där.

Ja, där kommer att stanna vatten, klantigt gjort. Säg till dom att du inte vill ha det så och att dom byter plattorna runt brunnen och skär vinklar i dom istället.

Hörnet på andra bilden ser verkligen inte kul ut, hela jobbet verkar oproffsigt gjort.

tank77 skrev:
Kanske det men det är inget som stör konstruktionen, går iofs att skrapa bort eftersom det är ganska färskt, sitter inte särskilt hårt på plastmattan om du nu tvunget inte vill ha det där.

Ja, där kommer att stanna vatten, klantigt gjort. Säg till dom att du inte vill ha det så och att dom byter plattorna runt brunnen och skär vinklar i dom istället.
När dom kommer imorgon ska jag föreslå 10x10-platter istället det borde väl vara enklare, ser när jag tittar runt i badrummet mer och mer saker, en kakelplatta runt dörrens vänstra hörn är precis som runt brunnen skuren rakt och lappad ihop, den får dom byta med för det kommer synas.

Dom har enbart använt kakeltång och sån man drar för att göra ett rakt snitt, ingen såg av något slag alls, förvisso kommer ju en del bli dolt.

T
Försent nu att blanda in 10x10 cm plattor och kommer dessutom att se konstigt ut med halvförbandet på dom övriga plattorna.

Vad säger plattsättare om att lägga en grafitgrå mosaik i det gulmarkerade området? ...skulle jag föreslå som glad amatör.

mosaik.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vad tror ni om man skulle föreslå något liknande detta? blir ju svårt ändå att centrera runt golvbrunnen, men man får ju fasa plattorna så de inte blir vassa, det borde väl gå? i alla fall till vänster runt golvbrun där måste det ju bli en vinkel.

modifierad.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
xpop
  • Laddar…
Att en platta är lägre än brunnen är oacceptabelt, tycker allting ser ut som en klåpare gjort det. Fixet som kommit ut vid brunnskanten tar man bort innan det stelnar.....

Jag tror även att fallet är för litet, när jag kollade förut så är det fall vid dörren, mitt i badrummet men ju närmre jag kom ju konstigare vart det, verkar som att klinkern är lagda utan fall sedan går de ner en nivå :D lite som trappsteg.

• Gilla
Pärran
  • Laddar…
E det polacker?

Dr.L skrev:
E det polacker?
Nej, svenska, men huvudområdet för deras verksamhet verkar vara fönsterbyten och andra mer snickeriarbeten.

O
Det verkar som att de ska fortsätta med fönsterbyten.... eller som man säger...
"don´t quit your dayjob"

Hade jag valt att använda mig av 20*20 plattor i duschen så hade iaf jag valt flytta golvbrunnen så att det skulle gå ihop bättre med plattorna då även denna är 20*20. Hade man bara flyttat denna 3-4cm åt höger så hade detta inte skett :)

Gick ni igenom hur plattorna skulle läggas innan detta gjordes?

Flodinn skrev:
Hade jag valt att använda mig av 20*20 plattor i duschen så hade iaf jag valt flytta golvbrunnen så att det skulle gå ihop bättre med plattorna då även denna är 20*20. Hade man bara flyttat denna 3-4cm åt höger så hade detta inte skett :)

Gick ni igenom hur plattorna skulle läggas innan detta gjordes?
Jag har inte dikterat direkt hur saker skall göras, sagt önskemål sedan har de haft ganska fria händer, de har dock haft plattorna hemma och möjlighet att kika på dom. halvdant eller vad läggningen nu kallas är deras förslag.

Brejjan skrev:
Jag har inte dikterat direkt hur saker skall göras, sagt önskemål sedan har de haft ganska fria händer, de har dock haft plattorna hemma och möjlighet att kika på dom. halvdant eller vad läggningen nu kallas är deras förslag.
blanda inte ihop halvdant och halvförband nu bara..... fast du har ju fått båda ser det ut som ;-)

• Gilla
Akahigi och 1 till
  • Laddar…
Dr.L skrev:
E det polacker?
De polacker som jag känner till som utfört plattsättarjobb har gjort det tipptopp, och de arbeten där det sett skit ut så har det varit svenskar. Så jag tycker vi dödar myten om att polacker gör ett sämre snyggt arbete.

• Gilla
Sjöolsa och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.