Hejsan!

Elden brinner fint i kaminen i källaren, men när jag fyller på ved så flyger aska ut genom öppningen. Jag har en liten radie på rökröret som är syrafst och har sutit kopplat till den gamla oljepannan som nu är borta.

Finns det något sätt att få mer fart i röret?

Guran1
 
Kolla att du har öppna friskluftsventiler i källaren. Arean på friskluftsintaget måste minst motsvara arean av rökgaskanalen, annars bildas undertryck i källaren och det ryker in.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.