Hejsan.
Har köpt ett hus där jag flyttade in i Juni 08. I ett av badrummet finns det ett bubbelbadkar som jag skall sälja och har lyft bort. Bakom detta kommer vatterör in som sedan går synligt på väggarna. Detta genomgång såg jag ej vid besiktning pga av att karet stod ivägen och nu när jag lyft bort karet ser jag att rören är lösa och man ser rakt in i väggen. Ingen godkänd installation alltså. Den förra ägaren har 04 byggt badrummet själv och jag undrar om det finns nån chans att jag kan kräva honom på pengar eller hur skall jag bäst lösa detta. Evigt tacksam för svar. Bifogar bild på hur de ser ut sett när karet står på plats.
Evigt tacksam för alla svar. Tack på förhand//Viktor
Har köpt ett hus där jag flyttade in i Juni 08. I ett av badrummet finns det ett bubbelbadkar som jag skall sälja och har lyft bort. Bakom detta kommer vatterör in som sedan går synligt på väggarna. Detta genomgång såg jag ej vid besiktning pga av att karet stod ivägen och nu när jag lyft bort karet ser jag att rören är lösa och man ser rakt in i väggen. Ingen godkänd installation alltså. Den förra ägaren har 04 byggt badrummet själv och jag undrar om det finns nån chans att jag kan kräva honom på pengar eller hur skall jag bäst lösa detta. Evigt tacksam för svar. Bifogar bild på hur de ser ut sett när karet står på plats.
Evigt tacksam för alla svar. Tack på förhand//Viktor
Huset jag köpte tog besiktningsmannen bort en gavel på badkaret för att kolla så allt såg bra ut där. Är inte huset besiktat av besikningsman före köpet?
Sen när jag skaffa villaförsäkring kom ju deras besikningsman ut och kollade runt igen.
Sen när jag skaffa villaförsäkring kom ju deras besikningsman ut och kollade runt igen.
Du har ju egen undersöknings plikt när du köper hus och är man osäker tar man ju hjälp av proffs. Säljaren sa ju att han gjort det själv då borde du ju kollat det lite extra. Men kolla med en fuktmätare om det blivit mågon skada först
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Japp skall göra detta. Skall ta ett hål i väggen bakom imorgon & se vad man hittar. Håller tummarna, Bör man ta bort badkaret och kolla bakom vid en besiktning? Har bara mig själv att skylla.................................
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden