Hejsan!

Jag är på G att renovera köket.
Har köpt bänkskivor i massivt trä (ek) från Bauhaus.

Jag köpte skivorna, och bad dem även att kapa för hörn - och fräsa ut för hörn och beslag.

Idag när jag hämtade ut dessa bänkskivor så såg jag direkt att utfräsningen såg åt skogen ut på en av bänkskivorna.
I butiken sa dom att det var vanligt, och att det ofta ser ut så efter att man fräser i massivt trä. Jag ville bara dubbelkolla om detta ser OK ut.

Är detta något som kommer att fungera? eller kommer det att gå sönder mer när jag drar ihop dem?

• Skadad träskiva med utsågat hörn på en metallhylla, otydlig bakgrund, fokus på skadan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på plywood i skruvstäd, verkstadsbakgrund, orange detaljer, suddig bakgrund, arbetsmiljö, bearbetning av trämaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det blir så när man har för lågt varvtal med för dåligt skär som bearbetar för mycket material. Det är väl in mig väggen så kommer aldrig att synas. Jag skulle oavsett inte lämna en sådan skiva till kund oavsett om det syndes eller ej. Men det är också skillnad på kostnad.

A atomlab skrev:
Det blir så när man har för lågt varvtal med för dåligt skär som bearbetar för mycket material. Det är väl in mig väggen så kommer aldrig att synas. Jag skulle oavsett inte lämna en sådan skiva till kund oavsett om det syndes eller ej. Men det är också skillnad på kostnad.
Det stämmer att det troligtvis aldrig kommer att synas!

Men blev väldigt besviken över arbetet. Nu fick jag ju ytterligare en skiva på 170cm i good will, som kommer att passa perfekt till köksön. Men ändå lite besviken.

Tror du att det kommer att bli problem när jag ska foga ihop de 2 plattorna sen? Kan ena plattan gå sönder när jag drar åt beslagen, eller bör det gå fint?

S spacem skrev:
Tror du att det kommer att bli problem när jag ska foga ihop de 2 plattorna sen? Kan ena plattan gå sönder när jag drar åt beslagen, eller bör det gå fint?
Det borde inte bli problem med sammanfogningen, spåret går väl om en bit och "bara" ena sidan om spåret som är skadad.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.