Hej! Har en Bosch inbyggnadsugn. Se bild!
Den beter sig lite märkligt på över-underläget.
Ställer jag termostaten på 225° och funktionsväljaren på över/under och mäter strömmen i elcentralen så drar den 4.9A.
Ställer jag på enbart över/grill så tar den 6.8A.
Och undervärme så drar den också 4.9A.
Så det första jag tänkte var att slingorna är hela (eftersom de drar ström var för sig) och att det måste vara funktionsväljaren som inte aktiverar övre slingorna på över/underläget.
Beställde en ny och bytte men fortfarande samma sak 🤔
Någon som varit med om samma? 😩
Mvh
Tobias
Ställer jag termostaten på 225° och funktionsväljaren på över/under och mäter strömmen i elcentralen så drar den 4.9A.
Så det första jag tänkte var att slingorna är hela (eftersom de drar ström var för sig) och att det måste vara funktionsväljaren som inte aktiverar övre slingorna på över/underläget.
Mvh
Tobias
Övervärmeelementet och grrillelementet är två skilda värmeelement, men de sitter i samma enhet.
Vid över-/undervärme så är det övervärmeelementet (ej grillelementet) samt undervärmeelementet.
Vid grilläge så är det övervärmeelementet och grillelementet.
Vid över-/undervärme så är det övervärmeelementet (ej grillelementet) samt undervärmeelementet.
Vid grilläge så är det övervärmeelementet och grillelementet.
de vanöigaste på dessa är att övervärmens slinga gårT Tobiasen skrev:Hej! Har en Bosch inbyggnadsugn. Se bild!
Mvh
Tobias
bara mät denna så vet du
undervärmen 1150W i din mätning ..rimligt
grillelement 1600W oxå rimligt
så dun har ingen övervärme
Klicka här för att svara