6 357 läst ·
7 svar
6k läst
7 svar
Dålig värme från Tesy varmvattenberedare
Jag har en Tesy 50 liters varmvattenberedare i ett sommarhus. Köptes för 2-3 år sedan. Endast använd under sommaren. Den är inställd på Max värme både på framsidan och med mässingsreglaget på ventilerna under beredaren. När jag vrider på varmvattenkran kommer det hett vatten - drygt 40 grader - i kanske en halv minut sedan sjunker temperaturen till ca 37 grader eller lägre. Inte riktigt så varmt som man vill ha i duschen. Någon som har en idé?
Hej Peter! Jag har samma problem som du. Vi köpte den för ett halvår sedan och den har till nu fungerat felfritt. Hittade du en lösning på problemet som du kan tipsa mig om. Jag vågar inte riktigt börja skruva överallt innan jag vet mer exakt vad jag borde göra.Peter Gorpe skrev:
Jag har en Tesy 50 liters varmvattenberedare i ett sommarhus. Köptes för 2-3 år sedan. Endast använd under sommaren. Den är inställd på Max värme både på framsidan och med mässingsreglaget på ventilerna under beredaren. När jag vrider på varmvattenkran kommer det hett vatten - drygt 40 grader - i kanske en halv minut sedan sjunker temperaturen till ca 37 grader eller lägre. Inte riktigt så varmt som man vill ha i duschen. Någon som har en idé?
Klicka här för att svara
