H Halley skrev:
Det är faktiskt Bjurfors!
Oj, på min ort är de ju totalt marknadsdominerande och tycker de skriver rätt ok. Och vi sålde själva med dom, procenten en mäklare tar borde ju uppmuntra hen att göra ett bättre försäljningsmaterial

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
O olofh skrev:
Oj, på min ort är de ju totalt marknadsdominerande och tycker de skriver rätt ok. Och vi sålde själva med dom, procenten en mäklare tar borde ju uppmuntra hen att göra ett bättre försäljningsmaterial
Ja, de är marknadsdominerande här med - och har ett gott rykte - och det är väl därför jag är dubbelt så irriterad över annonsen!

• Gilla
olofh
  • Laddar…
Kanske en Stockholmsföretelse, men det enda jag och min bekantskapskrets tittar på är bilderna, planlösningen och årsredovisning/besiktningsprotokoll. Beskrivningen är oftast bara menlöst, subjektivt ordbajs som inte tillför något

• Gilla
AndersOhrt
  • Laddar…
O olofh skrev:
Du måste syfta på ”egenkontroll” förlåt, brukar verkligen inte besserwissra mig men är lagom uttråkad denna grå efm...Som Fredrik Lindström sa i På spåret. För mig får folk stava och skriva hur de vill men i en rättstavningstävling blir det inte rätt.

Jag håller annars med övriga gänget, skicka genast tillbaks och säg att felstavningarna inte är ok. Själv språkbyggnaden i beskrivning är nog svårt att göra något åt om inte någon annan person skriver om texten. Vilken mäklarfirman är det? Tycker de stora, bjurfors, Landgren etc verkar ha ganska ok uppbyggnad/ mall de följer.

Om man betraktar sig själv som en besserwisser bör man kanske korrekturläsa sitt inlägg innan man postar det :-)

"lagom uttråkad denna grå efm"
"efm...Som"
"Själv språkbyggnaden"
"i beskrivning"
"Vilken mäklarfirman"
"uppbyggnad/ mall"

• Gilla
olofh
  • Laddar…
J JuggeH skrev:
Om man betraktar sig själv som en besserwisser bör man kanske korrekturläsa sitt inlägg innan man postar det :)

"lagom uttråkad denna grå efm"
"efm...Som"
"Själv språkbyggnaden"
"i beskrivning"
"Vilken mäklarfirman"
"uppbyggnad/ mall"
Nja, det var väl det jag liksom inte ville framstå som men ändå kunna skoja om den föregående särskrivningen. För skoj i skrivet format på fora har väl alltid funkat klockrent :)

Edit: det är alltså på detta inlägg någon bör citera och påpeka att ironi/sarkasm sällan funkar i skriven form...

• Gilla
JuggeH
  • Laddar…
Du gjorde helt rätt i att påpeka detta. Även om mäklaren inte tänker tanken så vinner garanterat även denne på det hela i längden.

Ser något bedrövligt ut gällande meningsuppbyggnad och stavfel så kommer den gruppen av människor som jag själv tillhör att välja någon annan aktör när behov uppstår.

Detta gäller hemsidor såväl som övrig marknadsförning också.Inget ser mer oseriöst ut än just det du påpekade.

Se´n så skiter väl jag i hur folk skriver på ett forum, eller i kanske en Blocketannons, Det är inte samma sak. =)

• Gilla
Huruvida
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.