Byggahus.se

Dålig service av Sigro!

1. 1
    Medlem Nivå 1
    Efter att ha fått utmärkt service vid beställning av toalett (den levererades dagen efter beställning) gjorde jag en större beställning från Sigro; duschanordning, blandare och blandarfäste.

Sigro utlovade lika snabb leverans som med toaletten. Tyvärr lovade de mer än vad de kunde hålla. Ingen av produkterna levererades hem till min dörr, vilket Sigro lovat, utan till posten. Ingen av leveranserna kom på utlovat datum och leverades inte heller samtidigt.

När jag kontaktade Sigro blev jag hänvisad till att ringa deras grossist, Dahl. Vari ligger Sigros service när jag som deras kund måste ringa deras leverantör för att veta när beställda produkter ska levereras?

Skrev till Sigro att jag var något besviken men i deras svar kunde de inte ens skriva att de hade förståelse för min besvikelse utan hänvisade endast till deras köpvillkor. Men kundnöjdhet kanske inte spelar någon roll för företag som säljer sällanköpsprodukter, de vet att kunden oftast bara handlar en eller några gånger?

:mad:

2. Snailman
    Medlem · Nivå 15
    Det kanske är så att sigro inte har något eget lager på dessa prylar, utan de skickas direkt från en grossist, då har man väl inte full kontroll på leveransdetaljerna kanske? (handlade från en datoraffär som gjorde så, och då kunde det komma en hel hög med paket från olika ställen...)

3. B
    Medlem Nivå 3
    Men det var billigt ,va ?

4. v-g
    Medlem Nivå 13
    Själv fått bra service av Sigro de gånger jag beställt. Troligt är att de dellevererar delar direkt från grossist. De datum jag fått stämde gott och väl såvitt jag minns.

Trist att du upplever dålig service.

5. G
    Medlem Nivå 8
    Jag gillar Sigro, hade en leverans på g och undrade om de kunde snabba på leveransen.
    Jag gick direkt på grossisten i mitt fall, men dom hänvisade tillbaka till ÅF (Sigro) eftersom dom inte har support för slutkund.

Jag pratade med Sigro som ringde och kollade med grossisten och leveransen kom någon dag snabbare!

6. hecke
    Verktygstokig Nivå 8
    Jag har bara goda erfarenheter av Sigro.
    Billiga samt bra service.

7. L
    Medlem Nivå 8
    Fick priser muntligt när jag var i butik. När vi sedan skulle handla så hade de tydligen gett mig ett felaktigt pris på standardbadkar. Tror det slog fel med en femhundring. "Det priset har vi aldrig gett dig" fick jag till svar när jag påpekade.
    Inget att de kunde gjort fel...
    Badkaret var inte det enda utan det var full badrumsutrustning som skulle inhandlas.
    Blev irriterad och gick till annat ställe. De tappade hela ordern.

8. D
    Medlem Nivå 5
    Jag upptäckte att min nya toastol var trasig någon dag efter leverans. De skickade en ny direkt utan knussel.

9. B
    Medlem Nivå 4
    Jag har handlat från Sigro ett flertal gånger utan problem. Förhoppningsvis var det du beskriver ett sällsynt undantag.

Det jag upplever som ett problem i mina internetköp är speditörerna. Är man inte beredd att sitta på pass under det ganska långa tidsintervall som speditören angivit får man vackert hämta prylarna med släpkärra på speditörens lager. Ibland har jag lyckats byta leveranstidpunkt, men det har inte alltid fungerat p g a svårighet att lokalisera var godset befinner sig och svårighet att få tag i person som kan och vill genomföra leveransförändring. Någon gång har jag blivit lovad ny leveranstidpunkt bara för att upptäcka att chauffören ändå dök upp vid den från början föreslagna tidpunkten, vilket tvingade mig att hämta kartongerna själv :(

10. Bezt
    Medlem Nivå 10
    Räcker det inte med 1 tråd som du spyr galla över sigro? Alla dina inlägg har ju varit hur dåliga sigro är. Luktar ju nästan som någon konkurrent som vill svartmåla lite?

Inget personligt men man blir misstänksam när det är nykomlingar som antingen hyllar eller dissar för mycket.

11. D
    Medlem Nivå 1
    Var i butiken och beställde en massa varor även fast service var bedrövlig. I stort sätt alla mina frågor blev besvarade med "vet inte". Priserna var dock billiga. Blev lovad leverans datum. Men inget kom på utlovat datum. Sakerna kom i olika omgångar försenat. Efter ett tag kom ett mail med försenad toalettstol på ca 3 månader. Leveranser med fel innehåll mm. Lång väntetid eller obesvarade mail och telefonsamtal. De lyckades återbetala FÖR mycket till min bank.
    Då var det dock brottom med återbetalning! Jag jobbar utomlands och pga det kunde jag inte kontrollera hur mycket jag skulle återbetala. Mailade och sa att jag skulle kontrollera när jag kom hem.
    Då hotade de med kronofogden fastän det var de själva som ställt till det.

När man beställer från billiga och oseriösa butiker så får man vad man betalar för.

MVH