P
Robert63 Robert63 skrev:
Du liksom bara "råkade" skriva ut namn på både firman och killen som målade. Inte meningen att smutskasta...
Kan tänka mig surret ute på byggena nu.
Han kallade mig;
Klåpare
3 åring
och la ut det på ett stort forum med mitt namn och firmanamnet.

De andra firmorna lär nog vara försiktiga när Anders Hägg slår en pling

Och dessutom har han inte betalt för det själv :D

Regel nr ett borde ju att inte hänga ut någon förrän de har haft chansen att göra rätt för sig. Vill de inte göra rätt för sig så okej.

• Gilla
  • Haha
Grod4n och 10 till
  • Laddar…
A Angie6605 skrev:
Även bas i burken avgör slutresultatet samt varumärke.
Oooh, utveckla gärna detta resonemang, utan att någon gjort ett handhavandefel vid färgbrytningen.

L lukewalker skrev:
Oooh, utveckla gärna detta resonemang, utan att någon gjort ett handhavandefel vid färgbrytningen.
Bas avgör kulör, bas 1 eller bas 3, ger inte samma slutresultat. Bas kan även benämnas med A, B, C.

lopec
Till TS; Gillar bilden du skickat med till målaren, spårade upp den hos Residence, som i sin tur hänvisar till ett gammalt inlägg i en blogg där det inte finns några hänvisningar till källa heller... Svårspårat :)

A Anders Hägg skrev:
Hallen ska även den målas och då jag vill jämföra resultat inget annat så är det en annan mycket känd firma som jag anlitade. den ska bli ( äggskal vit).
Passa dig så den inte blir äggskalsbrun.

• Gilla
Ola Forslin
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Passa dig så den inte blir äggskalsbrun.
Se framförallt till att fixa det innan påsken kommer!

lopec
Var oxå noga med om det är S0502-Y eller 0502-Y du vill ha, bägge dessa kan heta äggvit. Äggskalsvit kan vara något helt annat ..

• Gilla
Ola Forslin
  • Laddar…
A Angie6605 skrev:
Bas avgör kulör, bas 1 eller bas 3, ger inte samma slutresultat. Bas kan även benämnas med A, B, C.
Kulören avgör ju vilken bas som skall användas. Men vad har varumärke med detta att göra, såsom du skrev tidigare?

Kan bli problem med äggskalsfärgat om målaren kommer från Storbritannien. Det kan bli en ljus blå-grön färg (duck egg blue).

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
A Angie6605 skrev:
Trodde att det var samma sak i basburkarna bara olika volymer för att brytningsvätskorna skulle få plats. Men visst använder man en bas C-burk ist.f A till en ljus färg så blir den ju mörkare för att den blir mer koncentrerad men då har man ju liksom inte gjort rätt.

Cruzze Cruzze skrev:
Trodde att det var samma sak i basburkarna bara olika volymer för att brytningsvätskorna skulle få plats. Men visst använder man en bas C-burk ist.f A till en ljus färg så blir den ju mörkare för att den blir mer koncentrerad men då har man ju liksom inte gjort rätt.
En c-bas/base clear, är i princip färglös. Den används när en mörk kulör skall tillverkas. Ja samt att det är mindre volym i burken för att allt pigment skall få plats.

P
a.o.f a.o.f skrev:
Kan bli problem med äggskalsfärgat om målaren kommer från Storbritannien. Det kan bli en ljus blå-grön färg (duck egg blue).
250px-Caille_des_bl%C3%A9s_MHNT.jpg

• Haha
  • Gilla
muraren2 och 1 till
  • Laddar…
Eller så här
7b13c04b639f254884926441db2c7415.jpg

• Haha
  • Gilla
MultiMan och 3 till
  • Laddar…
"Actual colors may appear differently..." ;)

• Gilla
topmount och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
"Actual colors may appear differently..." ;)
Ingen baktanke bakom. Såg detta efter jag lagt upp bilden. :crysmile:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.