Vi har ett 1 & 1/2 plans villa från -20 talet. Det finns tre toaletter, en på varje våning. Den på entrévåningen har vi största problemen med, den längst upp något mindre och den i källaren inte alls. Den vi har mest problem med luktar det urin från om vi inte spolat på några timmar. Står det i några dagar så luktar det urin i huset.

Vi har hällt hinkar med vatten för om det skulle ha med en krök att göra, utan resultat. Vad kan vi göra mer för att ta reda på vad vi har för problem med avloppen?

/Jonas

:-[
 
Vi hade liknande problem o vi fick tipset att byta alla vattenlås till handfaten i huset.. O efter de blev det bra hos oss.. Kan va en ide ett kolla kanske?? :-?
 
Tomma golvbrunnar kan ge samma resultat.

kan ju också vara läge att kontrollera att det är tätt i avloppskopplingen till stolen.

På så gamla installationer brukar det vara en sorts kitt som tätar. kanske har spruckit.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.