3 964 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Dålig lukt på toaletterna
Vi har ett 1 & 1/2 plans villa från -20 talet. Det finns tre toaletter, en på varje våning. Den på entrévåningen har vi största problemen med, den längst upp något mindre och den i källaren inte alls. Den vi har mest problem med luktar det urin från om vi inte spolat på några timmar. Står det i några dagar så luktar det urin i huset.
Vi har hällt hinkar med vatten för om det skulle ha med en krök att göra, utan resultat. Vad kan vi göra mer för att ta reda på vad vi har för problem med avloppen?
/Jonas
:-[
Vi har hällt hinkar med vatten för om det skulle ha med en krök att göra, utan resultat. Vad kan vi göra mer för att ta reda på vad vi har för problem med avloppen?
/Jonas
:-[
Moderator
· Stockholm
· 57 793 inlägg
Tomma golvbrunnar kan ge samma resultat.
kan ju också vara läge att kontrollera att det är tätt i avloppskopplingen till stolen.
På så gamla installationer brukar det vara en sorts kitt som tätar. kanske har spruckit.
kan ju också vara läge att kontrollera att det är tätt i avloppskopplingen till stolen.
På så gamla installationer brukar det vara en sorts kitt som tätar. kanske har spruckit.
Klicka här för att svara
