J
Badrummet har två vaskar, en dusch, ett badkar, en bidé och en toalett. Allt har rengjorts flera gånger men ändå uppstår en frän lukt ibland mer och ibland mindre.

När jag försöker lokalisera lukten verkar det komma från golvbrunnen till badkaret som inte används. Jag har lyft upp brunnslocket och tungan och rengjort men det hjälper inte. Har även låtit vatten rinna en bra stund.

Finns det något jag kan göra utom att ringa någon rörspolnings firma?

Det hjälper bara att spola vatten till vattenlåset är fullt (någon deciliter bara)
Om det fortfarande luktar så kan det vara så att någon lyft och kanske rensat vattenlåset och inte fått ner den så att packningen inte håller tätt och då kommer lukten upp.

• Gilla
janerik12
  • Laddar…
J
A Argastesnickaren skrev:
Det hjälper bara att spola vatten till vattenlåset är fullt (någon deciliter bara)
Om det fortfarande luktar så kan det vara så att någon lyft och kanske rensat vattenlåset och inte fått ner den så att packningen inte håller tätt och då kommer lukten upp.
skall vattenlåset (den hård plast biten) sitta fast när man fyller på med vatten eller först fylla och sen sätta fast den?

Spelar ingen roll men lättast är väl att sätta dit den tom och sen fylla på.
Lyft upp den och kolla när du sätter dit den att den hamnar rätt och tätar i sidorna

• Gilla
janerik12
  • Laddar…
En bild på golvbrunnen vore inte fel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.