Hej!
Vi är nyinflyttade i en lägenhet (huset byggt 2016). Det är en inte så angenäm lukt i badrummet som vi lokaliserat att den kommer från ett skåp där vattnet kommer in (tror jag).
Det märks tydligt att det är där det luktar när man öppnar skåpet. Det är en sötaktig lukt som är ganska otrevlig.
Vad kan det vara? Styrelsen menar att dålig lukt i badrummet kommer från vattenlås i handfatet eller tvättmaskinen men vi är säkra på att det kommer frön luckan.
Vi är nyinflyttade i en lägenhet (huset byggt 2016). Det är en inte så angenäm lukt i badrummet som vi lokaliserat att den kommer från ett skåp där vattnet kommer in (tror jag).
Det märks tydligt att det är där det luktar när man öppnar skåpet. Det är en sötaktig lukt som är ganska otrevlig.
Vad kan det vara? Styrelsen menar att dålig lukt i badrummet kommer från vattenlås i handfatet eller tvättmaskinen men vi är säkra på att det kommer frön luckan.
Självbyggare
· Stockholm
· 8 219 inlägg
"sötaktig" lukt är enligt min erfarenhet inte sällan från mögel/vattenskada i tex spånskivor/skåp osv (hade en droppande köksledning som gav precis deti köksskåpet för ett antal år sedan: bytte rör + bytte skadade delar av skåpet så försvann lukten.S Stefan dV skrev:Hej!
Men det är ju inte säkert att det är hos er - kanske att lukten kommer från ngn kulvert som vattenledningarna går i ? Kanske kvarlämnat organiskt material däri eller ngt ?
Kan ni komma åt och lukta i ngn grannes skåp och se om det är lika där - då kanske ni kan driva det lättare med föreningen för att hitta källan ?
Klicka här för att svara