Tack för svaren! Att köpa ny toalett med installation är just nu det sista vi vill göra. Många andra utgifter som ligger högre på prioriteringslistan. Men jag ska testa och se om det behövs tätas. Hoppas på mirakel, annars antar jag att det bara är att bita i det sura äpplet!

(Toan är för övrigt skurad i och utanför mängder med gånger utan framgång)

Staffans2000
L Latitud79 skrev:
Men om man tittar på bilderna så måste du nog även ta bort toalettstolen och allt däromkring för att helt sanera.
Att ta bort dasset är nästa steg eftersom rejäl rengöring inte hjälpte. Då kommer man åt alla de tidigare dolda ytorna. Passa på att ta ut toan på gräsmattan och lägg den på sidan så kommer ännu lättare åt alla tidigare svåråtkomliga ställen. Glöm inte packningen mellan cistern och stol samt rännan där vattnet kommer ut. Använd tandborste! Efter en timmes tvättande är den precis lika ren som en ny, till nästan ingen kostnad. Passa samtidigt på att rengöra och skrapa ur avloppsrörets muff. När du sätter tillbaka den numera helt nyfejade prydnaden tätar du avloppsanslutningen med tidigare nämnt kitt. Om det fortfarande luktar gammal pissoar, ja då vet du att det inte kan skyllas på vc-stolen iallafall!

Staffan

• Gilla
hscn och 2 till
  • Laddar…
Vill inte skrämma upp någon, men ingenting förvånar en längre, när man varit i VVS-branschen ett tag. Bilden hittade jag i en facebookgrupp, så det var inte jag som gjorde fyndet
Bild på en mobiltelefon som visar en råtta i en smutsig avloppslucka, tidsstämpel 13 juni 2018.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Staffans2000
Stackarn.
Det var nog ingen rolig död.

En ny toastol kommer inte att lösa problemet, spara dom pengarna. Däremot kanske du måste ta lös den befintliga för att hitta felet.

Åsa Lund
Hur gick det med detta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.