2 855 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Dålig lukt från matkällare/förråd
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Har köpt ett hus från -59 med platta på mark.
Mitt i garageutbyggnaden finns en "matkällare" som luktar källare, den är nedsänkt i golvet ca 50 cm och har avluftning taket mot vind. Enligt damen som bott sedan det var nytt så har det alltid luktat källare där. Vad jag kan se så finns ingen annan inluft mer än det som kommer genom dörren, kan det räcka med att sätta en fuktstyrd paxfläkt ut och öka på inluften? Luften som kommer inkommer då ha samma temp som övriga huset vilket då borde ta bort vitsen med en svalare matkällare. Finns det andra lösningar?
L-G
Mitt i garageutbyggnaden finns en "matkällare" som luktar källare, den är nedsänkt i golvet ca 50 cm och har avluftning taket mot vind. Enligt damen som bott sedan det var nytt så har det alltid luktat källare där. Vad jag kan se så finns ingen annan inluft mer än det som kommer genom dörren, kan det räcka med att sätta en fuktstyrd paxfläkt ut och öka på inluften? Luften som kommer inkommer då ha samma temp som övriga huset vilket då borde ta bort vitsen med en svalare matkällare. Finns det andra lösningar?
L-G
Produkter som diskuteras: "paxfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Hej, låter som att det är ett nivishus? Vi har köpt ett relativt nyligen och står inför samma problem som dig. Hittade du en lösning?V villavägen skrev:Har köpt ett hus från -59 med platta på mark.
Mitt i garageutbyggnaden finns en "matkällare" som luktar källare, den är nedsänkt i golvet ca 50 cm och har avluftning taket mot vind. Enligt damen som bott sedan det var nytt så har det alltid luktat källare där. Vad jag kan se så finns ingen annan inluft mer än det som kommer genom dörren, kan det räcka med att sätta en fuktstyrd paxfläkt ut och öka på inluften? Luften som kommer inkommer då ha samma temp som övriga huset vilket då borde ta bort vitsen med en svalare matkällare. Finns det andra lösningar?
L-G
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Det jag gjorde var att ställa in torrbollar och körde med avfuktare då och då. Minskade lukten betydligt. Bor inte kvar i huset längre.
Klicka här för att svara