Ja, och dricker man annat än öl och inte ser upp så är det risk att man behöver den där LEDhunden iallafall

mexitegel skrev:
Ja, och dricker man annat än öl och inte ser upp så är det risk att man behöver den där LEDhunden iallafall
Nej nu börjar jag bli utLED på detta!

K
Det är för konsumenter vilseLEDande kring tillverkarnas angivna brinntider.
Bland branchfolk och bland LEDande tillverkare är det vedertaget att angiven brinntid avseer dioderna i sig och ej elektroniken och produkten som helhet.

• Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Det finns ju led-belysning som aldrig går sönder! I köket som vi gjorde om 2006 satte vi 1w ledspottar med gråblått tråkigt ljus. Dessa har varit på hela tiden, dvs drygt 88 000 timmars brinntid. Hur många lumen som är kvar är osäkert, men de lyser, likadant i alla sex spottar. Lite fantastiskt!

Ja, jag känner mig missLEDd.

tommib skrev:
Snälla, de här dåliga ordvitsarna har man ju hört till leda...
Men det är svårt att låta bli, eller hur :)

(Har inte fått mycket gjort idag pga ständig ledvärk :confused: )

trähandtag skrev:
Det finns ju led-belysning som aldrig går sönder! I köket som vi gjorde om 2006 satte vi 1w ledspottar med gråblått tråkigt ljus. Dessa har varit på hela tiden, dvs drygt 88 000 timmars brinntid. Hur många lumen som är kvar är osäkert, men de lyser, likadant i alla sex spottar. Lite fantastiskt!
Säkert en förserie, innan de justerat in kvaliteten ordentligt ;)

Pröva att reklamera utan kvitto. Det kan hända att butiken inte är omöjlig. Clas Ohlson har ju 2 års garanti på sina grejer och den där modellen av LED lampor kanske inte har funnits så länge.
Eller kör en riktig fuling: köp nya likadana och reklamera de gamla på det nya kvittot om ett par månader.

Redigerat:
Tänkte uppdatera en gammal tråd, då jag var och bytte ytterligare ledlampor på CO. Fick till svar från den anställde att lampan inte fick vara tänd mer än 2,5 timmar om dagen, om garantin ska gälla. Men vad xxxxx! Det är ju en omöjlighet för.många av belysningar under vintern. Är det någon annan som råkat för detta skitsnack.

• Gilla
  • Haha
Peter2400 och 3 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
Tänkte uppdatera en gammal tråd, då jag var och bytte ytterligare ledlampor på CO. Fick till svar från den anställde att lampan inte fick vara tänd mer än 2,5 timmar om dagen, om garantin ska gälla. Men vad xxxxx! Det är ju en omöjlighet för.många av belysningar under vintern. Är det någon annan som råkat för detta skitsnack.
Det ska ju isåfall framgå på förpackningen. Det låter märkligt, det måste jag säga.

Haha. Och hur kan någon avgöra hur länge de är tända per dag?:crysmile:

• Gilla
  • Haha
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Haha. Och hur kan någon avgöra hur länge de är tända per dag?:crysmile:
Vadå, de tittar på den med rynkade ögonbryn och konstaterar att den varit tänd 2h vissa dagar. Sådant syns ju direkt!

Nej, det var nog det dummaste jag hört på länge. Gick du därifrån med oförättat ärende alltså? Stå på dig. För egen del har jag faktiskt bojkottat CO, deras egna prylar håller sämre kvalitet än biltema nu för tiden. Det säger en hel del om hur lågt de sjunkit.

Första hade jag tänkt byta dem mot nya, men pga kommentaren bad jag få pengarna tillbaka, som jag också fick. Jag bara hummade då frågan kom upp om drifttid per dag Blev så paff att detta också ska ingå i villkoren för att kunna reklamare ett köp.
Nu blir det köp av dessa led hos andra än CO.

• Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Just lampor av märket North på co har jag helt slutat köpa då de varit rent skräp varje gång. Betydligt bättre att köpa från Ikea eller Jula..

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.