Vad vill du ställa krav mot?
Du har väll under dessa 8år vetat hur gammalt taket är och att du saknar golvbrunn i tvättstugan?
Ibland undrar man alltså. 😂
 
  • Gilla
Hazegawa och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
perra i skogen perra i skogen skrev:
Behöver man ha en besiktningsman för att "veta" att man har ett gammalt tak och att det inte finns golvbrunn i tvättstuga??
Ber om ursäkt, men trodde detta var något alla husägare visste.
Speciellt när man köper att äldre hus.
Inte dolt iaf. 👍.
Så skulle säga nej på den frågan.
Du har inget att kräva AC på.
Var lärde du dig hur länge tak håller och att tvättstugor måste ha golvbrunn?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Var lärde du dig hur länge tak håller och att tvättstugor måste ha golvbrunn?
vi lever i ett informationssamhälle.
Taket kan man titta med sina egna ögon.
Tvättstugor måste inte ha golvbrunn.
Inget rum måste ha golvbrunn du kan köra tvättmaskiner i sovrummet om du vill.
 
  • Gilla
NizzeBygg
  • Laddar…
Farstatjej90
T TheGame skrev:
vi lever i ett informationssamhälle.
Taket kan man titta med sina egna ögon.
Tvättstugor måste inte ha golvbrunn.
Inget rum måste ha golvbrunn du kan köra tvättmaskiner i sovrummet om du vill.
Titta med sina egna ögon? Behöver vi på riktigt förklara varför det inte är så för alla?
 
  • Gilla
minimunk
  • Laddar…
P Plexus84 skrev:
Vi köpte vårt hus från -77 för 8 år sedan. Anticimex anmärkte knappt på någonting. Nu har vi besiktat med samma företag inför försäljning och då framkommer minst två saker som borde ha anmärkts på för 8 år sedan: att takets tekniska livslängd på 30 år uppnådd och att tvättstugan saknar golvbrunn.

Är det lönt att gå vidare med detta? Jag menar man besiktar ju huset för att avvikelser ska belysas och missas två såna punkter så är det ganska slarvigt.
Precis som med hantverkare så finns det bra och dåliga besiktningspersoner. Har själv stött på rena tokstollar som kallat sig själva för besiktningsman-/person. Just saying …
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Titta med sina egna ögon? Behöver vi på riktigt förklara varför det inte är så för alla?
Man kan också tänka, fråga osv.
Hur mycket handhållning ska man förvänta sig folk behöva idag? Att tänka om personen undrar nått så borde den fråga för mycket begärt?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Var lärde du dig hur länge tak håller och att tvättstugor måste ha golvbrunn?
Nu skrev jag ju inte det.
Skrev om att veta att taket är gammalt och att det inte fanns golvbrunn.
Stor skillnad mot vad du försökte påstå.
 
Men huset har ju några år på nacken.

Om huset säljs i dag, så ska väl dagens skick tas upp?
Inte det som var för 50 år sedan.
 
Farstatjej90
perra i skogen perra i skogen skrev:
Nu skrev jag ju inte det.
Skrev om att veta att taket är gammalt och att det inte fanns golvbrunn.
Stor skillnad mot vad du försökte påstå.
Så då håller du med om att man inte kan begära av folk att veta sånt själva och allt var ett missförstånd?🤔
 
Anticimex är ett skojarföretag enligt mig. De fejkade besiktningar i ett ärende jag var inblandad i. Inte bara en gånger utan tre gånger. Och jag har skriftligt från anticlimax där de erkänner det.
 
  • Gilla
Svante P
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Så då håller du med om att man inte kan begära av folk att veta sånt själva och allt var ett missförstånd?🤔
Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.
Nej, inget missförstånd.
Är nog bara blinda personer som inte kan se att det inte finns en golvbrunn i en tvättstuga.
Om det sen är rätt eller inte är något helt annat.
Lika med taket, är det originaltak från -77, ja då är det gammalt. Om det sen behöver bytas är oxå något helt annat.
 
perra i skogen perra i skogen skrev:
Lika med taket, är det originaltak från -77, ja då är det gammalt. Om det sen behöver bytas är oxå något helt annat.
Det är ju här det blir tokigt med besiktningar. De säger bara att taket uppnått sin tekniska livslängd vilket är otroligt intetsägande. Av en besiktning skulle man ju förvänta sig att man får en bedömning av takets skick och en väl underbyggd uppskattning om hur länge det kan förväntas hålla. Typ att de verkligen besiktigar taket.

perra i skogen perra i skogen skrev:
Är nog bara blinda personer som inte kan se att det inte finns en golvbrunn i en tvättstuga.
Inte alltid lätt att veta. Jag hjälpte till att bära in en ny tvättmaskin åt en bekant en gång. När vi tog bort den gamla så hittade vi en 'okänd' golvbrunn under den gamla tvättmaskinen.
 
  • Gilla
BSA In
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.