8 385 läst ·
26 svar
8k läst
26 svar
Dålig besiktning Anticimex
Var lärde du dig hur länge tak håller och att tvättstugor måste ha golvbrunn?perra i skogen skrev:
Behöver man ha en besiktningsman för att "veta" att man har ett gammalt tak och att det inte finns golvbrunn i tvättstuga??
Ber om ursäkt, men trodde detta var något alla husägare visste.
Speciellt när man köper att äldre hus.
Inte dolt iaf. 👍.
Så skulle säga nej på den frågan.
Du har inget att kräva AC på.
Precis som med hantverkare så finns det bra och dåliga besiktningspersoner. Har själv stött på rena tokstollar som kallat sig själva för besiktningsman-/person. Just saying …P Plexus84 skrev:Vi köpte vårt hus från -77 för 8 år sedan. Anticimex anmärkte knappt på någonting. Nu har vi besiktat med samma företag inför försäljning och då framkommer minst två saker som borde ha anmärkts på för 8 år sedan: att takets tekniska livslängd på 30 år uppnådd och att tvättstugan saknar golvbrunn.
Är det lönt att gå vidare med detta? Jag menar man besiktar ju huset för att avvikelser ska belysas och missas två såna punkter så är det ganska slarvigt.
Du läser mina inlägg som fan läser bibeln.Farstatjej90 skrev:
Nej, inget missförstånd.
Är nog bara blinda personer som inte kan se att det inte finns en golvbrunn i en tvättstuga.
Om det sen är rätt eller inte är något helt annat.
Lika med taket, är det originaltak från -77, ja då är det gammalt. Om det sen behöver bytas är oxå något helt annat.
Det är ju här det blir tokigt med besiktningar. De säger bara att taket uppnått sin tekniska livslängd vilket är otroligt intetsägande. Av en besiktning skulle man ju förvänta sig att man får en bedömning av takets skick och en väl underbyggd uppskattning om hur länge det kan förväntas hålla. Typ att de verkligen besiktigar taket.perra i skogen skrev:
Inte alltid lätt att veta. Jag hjälpte till att bära in en ny tvättmaskin åt en bekant en gång. När vi tog bort den gamla så hittade vi en 'okänd' golvbrunn under den gamla tvättmaskinen.perra i skogen skrev:
Klicka här för att svara