Har en dalavagnen släpvagn där fästet till kåpans skena gått sönder, så kåpan glappar i framkant och riskerar att hoppa ur. Men försökt hitta denna del som reservdel på istort sett alla sidor som säljer reservdelar till husvagnar men hittar inget sådant, och när jag försöker hitta kontakt till dalavagnen så hittar jag inget om det, finns dom inte kvar som tillverkare, eller har dom bytt namn?

Själva delen ser ut som ett Lformat plattjärn med en liten flik i framkant där skenan för kåpan glider in i för att låsa fast. Bifogar bilder.

Är det någon som vet vem man kontaktar för att få tag på detta, eller om det kanske är samma konstruktion på någon annan tillverkares vagn som fungerar på min?

Jag har ringat in delen som jag söker, och ovanpå denna ser ni det Uformade plattjärnet som kommer från kåpan och där gångjärn/gasfjädrar sitter fast i.

Del av en släpvagn med en markerad trasig del som håller fast kåpan, synligt U-format plattjärn och beslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Söndrat L-format fäste på en släpvagns kåpa, markerat med röd cirkel.
Skapa konto
Skadat fäste markerat med rött på en släpvagnskåpa, med synliga skruvar och metallskador.
Skapa konto

Dalavagnen.ingår Thuletrailergruppen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.