SSSS
Polarpumpen säljer ju Daikin, kolla vad de ska ha för att sälja dig en.

Halloj,

Går att få tag på som privatperson! Man måste leta lite för att hitta dem som gjort liknande installationer. Inte helt vanligt i Sverige tror jag då dyrare än "standard 1A" som är vanligast. Blir dock grymt bra!

Jag har installerat FFA25A2-enheter i innertaken i två sovrum. 72.000 SEK efter ROT i Stockholm. Fick offerter från ett par andra aktörer på nästan det dubbla priset!

SSSS
Här hittade jag någon form av pris i.a.f. + 280 EUR för frakt. Kan man hitta ett liknade pris från en svensk återförsäljare är det helt klart intressant. Oklart om utedelen är samma som säljs i Sverige.

Daikin luftkonditioneringssystem till salu för 1817,52 EUR; inomhus- och utomhusenheter samt termostat visas. Prisjämförelse och fraktinformation nämns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har uppfattat att det är rätt viktigt att man får en utedel som är avsedd för de nordiska marknaderna. Avfrostningsprogrammet skiljer sig om den skall sitta i kallt klimat. Och på vissa fabrikat (alla??) sitter ett litet värmeelement i botten (bara igång i samband med avfrostning) som skall hindra att avfrostningsvattnet fryser i botten av utedelen. Det elementet finns tydligen bara på de som säljs här.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
H
13th Marine 13th Marine skrev:
Polarpumpen säljer ju Daikin, kolla vad de ska ha för att sälja dig en.
Googla polarpumpen och garantiärenden innan du nämner det företaget igen.

• Gilla
Farstatjej90 och 1 till
  • Laddar…
H H-Thomasson skrev:
Googla polarpumpen och garantiärenden innan du nämner det företaget igen.
Tänkte mest ifall man ville ha en prisbild.

Men bra med varningen för dem, hade jag glömt bort.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
SSSS
Ja jag behöver först och främst ett pris, ska leta upp lite återförsäljare och fråga. Dock vill jag gärna göra installationen av aggregatet i väggen själv så det blir exakt som jag vill ha det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.