nikasp
Hej!
Ska köpa luftluftvärmepump för att stötta frånluftsvärmepump med vattenburen värme (radiatorer). Har haft en ”riktig” kyl/värme-firma som rekommenderas på orten på besök, i Sollentuna.

1) Är 28800 + 4500 (eldragning) efter ROT ett vettigt pris våren 2023. De har pumpar i lager och kan installera inom några veckor.

2) Jag är känslig för ljud och inte sugen på att sätta den i vardagsrummet. De två röda strecken är tänkt placering, antingen i vardagsrum eller (helst) hallen off-center över dörren, jobbigt/fult men måste för att dra ut rör och kondensvatten.

Åsikter där? Han sa att värme letar sig ut bra men kyla inte tar sig så långt. Även viss risk att pumpen slår av om det blir varmt/kallt i hallen med risk att resten av huset inte värms eller kyls.

Sovrum 1 och 2 används jämt och 3 är extrarum.
Sovrum 1 ska troligen göras om till två barnrum.

3D-planritning av en lägenhet med numrerade rum och markerade ingångar, möblerad med modern inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Arkitektonisk ritning av en lägenhetsplan med sovrum, vardagsrum, kök, hall och badrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag hade satt den i vardagsrummet för att få max effekt av både värme och kyla.

• Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
nikasp
H Harald Blåtumme skrev:
Jag hade satt den i vardagsrummet för att få max effekt av både värme och kyla.
Jag är klart orolig för att det inte kommer att finnas något helt tyst rum i huset. Därför jag klurar på hallen. Någon med erfarenhet av exakt den här pumpen i vardagsrum?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.