Vatten mängden höjs i toaletten men är inga problem att spola ner ”skiten”, detta är 1 av 2 toaletter och den andra har jag ej märkt något fel med. Inte heller höjs vattnet mer än det ni ser på filmen. Inga dofter eller dylikt. Huset är ett 1-plans hus, denna toalett är sist på avloppet. Vad tror ni? Bör man kontakta en spolfirma eller spolar min toalett på detta sätt helt enkelt? ( har knappt bott i huset en månad och den har spolat på detta sätt hela tiden)
Troligtvis så är det för dålig avluftning på den toan. Du vet nog inte hur den är ansluten, men. Eller så är det kanske ett 90 mm rör som toan är ansluten till. Då kan det bli lite trångt första biten till stammen som troligtvis är 110 mm.
Ska ta reda på detta, ska ändå ner i krypgrunden idag, se om jag kan ta en bild också.J jonaserik skrev:
Okay, den aktuella är en vägghängd, då kan det vara att det är en skarp 90⁰ böj.
Den aktuella toaletten ser ut att vara en IFÖ Spira, den har ett ganska litet "hål" i botten, jämfört med äldre toaletter.
Sen kan spolningen vara inställd på maximal vattenmängd, det gör också så att vattennivån stiger under spolningen.
Den aktuella toaletten ser ut att vara en IFÖ Spira, den har ett ganska litet "hål" i botten, jämfört med äldre toaletter.
Sen kan spolningen vara inställd på maximal vattenmängd, det gör också så att vattennivån stiger under spolningen.
En till problem som jag inte har tänkt på förens nu då, hur kommer jag ”in” till själva spolmekanismen?Demmpa skrev:
Okay, den aktuella är en vägghängd, då kan det vara att det är en skarp 90⁰ böj.
Plattan ovanför är visserligen enbart fastsatt med silikon, brukar man göra så vid en vägghängd toalett? Badrummet i övrigt är nyrenoverad. Ser välgjort ut i övrigt tycker jag, Geberit står det f.ö på plattan där man spolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara