1 431 läst ·
7 svar
1k läst
7 svar
Dags att lämna sandlådan?
Vad jag förstår är Apple och MS på den låga nivån att de helt vägrar samarbeta och gärna väljer motarbeta med påföljd att jag som enskild användare av deras produkter kommer i kläm. Jag har inte de kunskaper som behövs för att lösa följande:
Installera iTunes på en ny laptop med W10
Uppdatera detsamma på en äldre med W8
Sökningar på problemet ger inte mig så mycket, mer än att problemet är känt och att respektive företag menar att de andra äger problemet.
Måste man verkligen avstå det ena och låsa sig till det andra?
Installera iTunes på en ny laptop med W10
Uppdatera detsamma på en äldre med W8
Sökningar på problemet ger inte mig så mycket, mer än att problemet är känt och att respektive företag menar att de andra äger problemet.
Måste man verkligen avstå det ena och låsa sig till det andra?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Jag har en iPhone som jag fick från jobbet, som jag hittills bara synkat med jobbdatorn (Windows 7). Min hemdator är en laptop med Windows 10 (64-bitars). När jag såg tråden tänkte jag att det där måste jag testa. För mig gick det utmärkt att installera iTunes på min Windows 10.
Vad har du för version på Windows 10 (svensk/engelsk, 32-bitars/64 bitars)?
Vilken version av iTunes försöker du installera?
Vad får du för fel?
Vad har du för version på Windows 10 (svensk/engelsk, 32-bitars/64 bitars)?
Vilken version av iTunes försöker du installera?
Vad får du för fel?
Jag har 64-bilars, svensk MS och försökte med senaste versionen 12.1.4 tror jag. Den äldre laptopen är jag osäker på om det är 32 eller 64. På den brukar jag få meddelande om olika uppdateringar på iTunes, iCloud mm, men denna gången gick det inte att uppdatera. Den nya ska jag ta med till butik får vi se om de kan hjälpa till. OS ingick i köpet så...
mg765, anledningen till behovet av iTunes är att en iPad låst sig efter uppdatering, och nu vill bli kopplad till iTunes för antingen återställning eller uppdatering. Jag vet inte hur jag annars får igång den igen?
mg765, anledningen till behovet av iTunes är att en iPad låst sig efter uppdatering, och nu vill bli kopplad till iTunes för antingen återställning eller uppdatering. Jag vet inte hur jag annars får igång den igen?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 910 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 910 inlägg
Win10, 64-bitars svensk och iTunes 12.1.4.6 är min kombination. Kolla med butiken, annars kan vi se om vi kan hjälpa till här. Windows 8 har jag ingen koll på. Hoppar över varannat OS från MS brukar vara tveksamt och kräva mängder av fixar innan det blir ok.Kjell_G skrev:Jag har 64-bilars, svensk MS och försökte med senaste versionen 12.1.4 tror jag. Den äldre laptopen är jag osäker på om det är 32 eller 64. På den brukar jag få meddelande om olika uppdateringar på iTunes, iCloud mm, men denna gången gick det inte att uppdatera. Den nya ska jag ta med till butik får vi se om de kan hjälpa till. OS ingick i köpet så...
mg765, anledningen till behovet av iTunes är att en iPad låst sig efter uppdatering, och nu vill bli kopplad till iTunes för antingen återställning eller uppdatering. Jag vet inte hur jag annars får igång den igen?
Både Windows 8 och 10 finns som 32 bitarsversioner, men används säkert begränsat.
Itunes på windows ja sämre mjukvara får man leta efter däremot på mac är det helt okej.mg765 skrev:
Då fick jag hjälp på det gigantiska företaget som sålde datorn! Där gick det minsann utan några bekymmer att ladda ner iTunes, från samma sida jag försökt, samma version. Ibland blir man fundersam, men men.
Nu finns det på datorn hur som helst och jag har också fått hjälp med att låsa upp iPaden, uppdatering och sedan återskapa från iCloud. Det tar däremot lite tid, men mindre bekymmer.
Nästa fundering är förstås varför jag inte kunde ladda ner programmet hemma, varken via trådlöst eller trådat. Nåväl, det får anstå till ett senare tillfälle.
Nu finns det på datorn hur som helst och jag har också fått hjälp med att låsa upp iPaden, uppdatering och sedan återskapa från iCloud. Det tar däremot lite tid, men mindre bekymmer.
Nästa fundering är förstås varför jag inte kunde ladda ner programmet hemma, varken via trådlöst eller trådat. Nåväl, det får anstå till ett senare tillfälle.
Klicka här för att svara