3 944 931 läst ·
18 618 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag handlade en såndär liten racklare på Jula och tänkte att "den duger". F*ck va fel jag hade, man vart ju tokig på den långsamma gången. Byttes ut mot en beggad Vimmerbyklyven med 2 kolvhastigheter där lägsta hastigheten duger gott. Kan varmt rekommendera denna och har trevliga avlastningsytor
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 886 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 886 inlägg
Det många missar är att kraften bara är halva svaret, 7 ton (vad det nu är för enhet), säger ingenting om det inte framgår hur snabbt kolven rör sig. Klyver man 300 mm ved så är cykeln närmare 800 mm, det tar en bra stund om det inte är fart i grejorna.Tokslut skrev:
Jag handlade en såndär liten racklare på Jula och tänkte att "den duger". F*ck va fel jag hade, man vart ju tokig på den långsamma gången. Byttes ut mot en beggad Vimmerbyklyven med 2 kolvhastigheter där lägsta hastigheten duger gott. Kan varmt rekommendera denna och har trevliga avlastningsytor
[bild]
[bild]
[bild]
Kan rekomendera Faxes varianter. Har själv en 700.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


