Idag vet jag inte men hämtade iaf precis ut ett paket med prylar. Blev lite konfunderad redan när avin dök upp för jag väntade inte paket.

Öppnade paketet. Hmm. 4 fina slipade 8mm axlar i olika längder, 2 långa o 2 korta. Mindes jag beställt dessa o att det va noga med längderna o att jag surfa rundor på Aliexpress för att hitta rätt. Men 3 kinabeställningsleveransmånader senare står jag här o har fanimej ingen aning vad dessa skulle va till. Inte första gången det händer....dom får hamna i bra att ha lådan.:rolleyes:

Fyra slipade stålstänger i olika längder placerade på bubbelplast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fyra slipade axlar i 8mm olika längder, två långa och två korta, på bubbelplast.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
VidarH och 23 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Idag vet jag inte men hämtade iaf precis ut ett paket med prylar. Blev lite konfunderad redan när avin dök upp för jag väntade inte paket.

Öppnade paketet. Hmm. 4 fina slipade 8mm axlar i olika längder, 2 långa o 2 korta. Mindes jag beställt dessa o att det va noga med längderna o att jag surfa rundor på Aliexpress för att hitta rätt. Men 3 kinabeställningsleveransmånader senare står jag här o har fanimej ingen aning vad dessa skulle va till. Inte första gången det händer....dom får hamna i bra att ha lådan.:rolleyes:

[bild]
[bild]
Kanske till någon handöverfräsrelaterad jigg? Jag har länge tänkt att jag ska skaffa 8mm stänger för att kopiera din cirkeljigg.

• Gilla
Ola C
  • Laddar…
Verktygsinköp kom inte fram, vid andra försöket heller. Så här utryckte sig leverantören:

"Då får vi helt enkelt skicka om detta igen.

Postnord i sitt esse."

Som kund blir man ibland besviken på leverantören, men nu förstår jag att frustration kan finnas hos leverantör också.

M McNulty skrev:
Kanske till någon handöverfräsrelaterad jigg? Jag har länge tänkt att jag ska skaffa 8mm stänger för att kopiera din cirkeljigg.
Det va min tanke också, jag har ett tag funderat på en mindre variant av cirkeljiggen...bara det att där ska det va 10mm stänger o så kass e jag inte att jag beställer fel diameter. Kanske nytt anhåll till lill-Makitan som använder 8mm...fast det har jag inte planerat. Borde dock va nån jigg till den fräsen som jag haft i åtanke.

• Gilla
McNulty
  • Laddar…
Blev en Bosch GSR 12-35FC med alla chuckar men bra pris från Amazon :)

• Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Ratadata-da! Satt o slösurfade lite på Veritas hemsida o där dök det upp något som fick nån hjärncell att vakna till liv.....Vad säger ni nu då?
Dags att plocka upp dom där stängerna ur bra att ha lådan igen.:D
Metallstänger och beslag för möbelsnickeri i en trähylla.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Lintto1 och 14 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Blev en Bosch GSR 12-35FC med alla chuckar men bra pris från Amazon :)
(y)
Min mest använda el-/batterimaskin. Otroligt bra tycker jag!

• Gilla
Qjanto och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ratadata-da! Satt o slösurfade lite på Veritas hemsida o där dök det upp något som fick nån hjärncell att vakna till liv.....Vad säger ni nu då?
Dags att plocka upp dom där stängerna ur bra att ha lådan igen.:D
[bild]
Vad är det för något?

R Rikard_Sa skrev:
Vad är det för något?
Ställbara mojänger för att ex jämföra insidesdiagonalmått i lådor o andra boxkonstruktioner när man limmar ihop dom. Med tvingar ivägen för att kunna kolla utsidesdiagonaler är det bästa sättet att säkerställa att det är vinkelrätt att kolla så innerdiagonalerna är lika långa. Används då som i bilden nedan. Jag ska alltså bygga såna som i bilden ovan av mina stänger.

En person mäter diagonalen i en låda med en justerbar trämätsticka för att säkerställa vinkelrätthet.
Skapa konto

Redigerat:
  • Gilla
Lilllen och 5 till
  • Laddar…
Bra där, nu har du skrivit ner vad du ska göra. Då kan du söka här om du skulle glömma igen ;):crysmile:

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Lilllen och 6 till
  • Laddar…
boschkenta
Ska gipsa lite tänkte jag.. maskin + magasin ca 2000 på Amazon :) (utan batteri)

• Bosch gipsskruvdragare utan batteri på en mörk bakgrund.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Ligger i min korg på amazon också. Gärna en snabb review :love:

boschkenta
mexitegel mexitegel skrev:
Ligger i min korg på amazon också. Gärna en snabb review :love:
Har ingen bandad skruv att testa med än så har kört några snabba lösa bara, men den ligger bra i handen och väger mindre än fullstora 18v maskiner, allt känns gediget och enkelt att justera för skruvens längd och skruvdjup. Avsedd för att skruva i plåtregel tydligen men gick galant i träregel. Såpass bra intryck att jag ser fram emot att sätta 20m2 takgips :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
DHL levererade en av byggklossarna till min nya förminskade verkstad. Nu kan jag sälja av min gamla klyvsåg som lätt äter upp 1,5 m2 golvyta.
Vi kör med dessa sågar på jobbet och dom är suveräna med tanke på hur lite plats dom tar.
Stativet är väl egentligen för lätt och rangligt men det får hänga med tills något bättre blir byggt.
Opackade lådor med Bosch klyvsågar som står i en hall vid en öppen ytterdörr.
Skapa konto

Hoppas bara att cashbacken går igenom utan knot.

• Gilla
Lintto1 och 8 till
  • Laddar…
boschkenta boschkenta skrev:
Har ingen bandad skruv att testa med än så har kört några snabba lösa bara, men den ligger bra i handen och väger mindre än fullstora 18v maskiner, allt känns gediget och enkelt att justera för skruvens längd och skruvdjup. Avsedd för att skruva i plåtregel tydligen men gick galant i träregel. Såpass bra intryck att jag ser fram emot att sätta 20m2 takgips :)
skoj, den visste jg inte fanns.
Finns det någon krok på den för att snabbt hänga i fickan?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.