3 820 651 läst ·
18 067 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Idag vet jag inte men hämtade iaf precis ut ett paket med prylar. Blev lite konfunderad redan när avin dök upp för jag väntade inte paket.
Öppnade paketet. Hmm. 4 fina slipade 8mm axlar i olika längder, 2 långa o 2 korta. Mindes jag beställt dessa o att det va noga med längderna o att jag surfa rundor på Aliexpress för att hitta rätt. Men 3 kinabeställningsleveransmånader senare står jag här o har fanimej ingen aning vad dessa skulle va till. Inte första gången det händer....dom får hamna i bra att ha lådan.
Öppnade paketet. Hmm. 4 fina slipade 8mm axlar i olika längder, 2 långa o 2 korta. Mindes jag beställt dessa o att det va noga med längderna o att jag surfa rundor på Aliexpress för att hitta rätt. Men 3 kinabeställningsleveransmånader senare står jag här o har fanimej ingen aning vad dessa skulle va till. Inte första gången det händer....dom får hamna i bra att ha lådan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Kanske till någon handöverfräsrelaterad jigg? Jag har länge tänkt att jag ska skaffa 8mm stänger för att kopiera din cirkeljigg.Ola C skrev:
Idag vet jag inte men hämtade iaf precis ut ett paket med prylar. Blev lite konfunderad redan när avin dök upp för jag väntade inte paket.
[bild]
[bild]
Verktygsinköp kom inte fram, vid andra försöket heller. Så här utryckte sig leverantören:
"Då får vi helt enkelt skicka om detta igen.
Postnord i sitt esse."
Som kund blir man ibland besviken på leverantören, men nu förstår jag att frustration kan finnas hos leverantör också.
"Då får vi helt enkelt skicka om detta igen.
Postnord i sitt esse."
Som kund blir man ibland besviken på leverantören, men nu förstår jag att frustration kan finnas hos leverantör också.
Det va min tanke också, jag har ett tag funderat på en mindre variant av cirkeljiggen...bara det att där ska det va 10mm stänger o så kass e jag inte att jag beställer fel diameter. Kanske nytt anhåll till lill-Makitan som använder 8mm...fast det har jag inte planerat. Borde dock va nån jigg till den fräsen som jag haft i åtanke.M McNulty skrev:
Ställbara mojänger för att ex jämföra insidesdiagonalmått i lådor o andra boxkonstruktioner när man limmar ihop dom. Med tvingar ivägen för att kunna kolla utsidesdiagonaler är det bästa sättet att säkerställa att det är vinkelrätt att kolla så innerdiagonalerna är lika långa. Används då som i bilden nedan. Jag ska alltså bygga såna som i bilden ovan av mina stänger.R Rikard_Sa skrev:
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 460 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 460 inlägg
Har ingen bandad skruv att testa med än så har kört några snabba lösa bara, men den ligger bra i handen och väger mindre än fullstora 18v maskiner, allt känns gediget och enkelt att justera för skruvens längd och skruvdjup. Avsedd för att skruva i plåtregel tydligen men gick galant i träregel. Såpass bra intryck att jag ser fram emot att sätta 20m2 takgipsmexitegel skrev:
DHL levererade en av byggklossarna till min nya förminskade verkstad. Nu kan jag sälja av min gamla klyvsåg som lätt äter upp 1,5 m2 golvyta.
Vi kör med dessa sågar på jobbet och dom är suveräna med tanke på hur lite plats dom tar.
Stativet är väl egentligen för lätt och rangligt men det får hänga med tills något bättre blir byggt.
Hoppas bara att cashbacken går igenom utan knot.
Vi kör med dessa sågar på jobbet och dom är suveräna med tanke på hur lite plats dom tar.
Stativet är väl egentligen för lätt och rangligt men det får hänga med tills något bättre blir byggt.
Logga in
Skapa konto
Hoppas bara att cashbacken går igenom utan knot.
skoj, den visste jg inte fanns.boschkenta skrev:
Har ingen bandad skruv att testa med än så har kört några snabba lösa bara, men den ligger bra i handen och väger mindre än fullstora 18v maskiner, allt känns gediget och enkelt att justera för skruvens längd och skruvdjup. Avsedd för att skruva i plåtregel tydligen men gick galant i träregel. Såpass bra intryck att jag ser fram emot att sätta 20m2 takgips![]()
Finns det någon krok på den för att snabbt hänga i fickan?