3 821 703 läst ·
18 076 svar
3822k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Sätt hålsågen i härdad skruv, sten, betong eller varmkör den i stål och den blir kaputt. Samma gäller för trä, sågspånet har normalt ingen väg bort, så man måste ta bort sågen så att spånet försvinner. Annars går det långsamt och sågen kan bli överhettad.Ramnemark skrev:
Julas sågar mfl lågprismärken är sämre, men de övriga är mer en smaksak. Handhavandet är däremot viktigt.
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Ni är medvetna om att standardhållaren för de vanliga centrumborrarna finns med olika lösningar?
Du fäster hålsågen genom att gänga på den, däefter roteras en del så att två stift går in i hålsågens bakstycke.
Men konstruktionen är olika, jämför tex Julas med Bacho och du kommer att finna att med Julas centrumborr så sitter inte sågen fast utan kan rotera 5-10 grader, med Bacho sitter den stumt. Att arbeta med dem gör stor skillnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du fäster hålsågen genom att gänga på den, däefter roteras en del så att två stift går in i hålsågens bakstycke.
Men konstruktionen är olika, jämför tex Julas med Bacho och du kommer att finna att med Julas centrumborr så sitter inte sågen fast utan kan rotera 5-10 grader, med Bacho sitter den stumt. Att arbeta med dem gör stor skillnad.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
ralvejd
Hobbysnickare
· Skaraborg
· 184 inlägg
ralvejd
Hobbysnickare
- Skaraborg
- 184 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Husägare
· Stockholm
· 130 inlägg
Inte för att du fråga mig men är det något specifikt du undrar om den? Jag använder min i princip varje vecka till nånting (i alla fall på sommaren) så jag har lite erfarenhet och är allmänt nöjd. Som väntat är det rätt litet flöde men den är bättre än dom 12V pumpar jag prövat.norrbottenssnickaren skrev:
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
lite intressant vore det till när man kör downhillRickard.ag skrev:
Jag tror inte pumpen är nå vidare på downhill faktiskt. Vill du kontrollera och justera däcktrycket på cyklarna nere på parkeringen är den säkert suverän även om en bra handpump är ganska svårslagen egentligennorrbottenssnickaren skrev:
Jag har en idé på att bygga ett enkelt system till en brännapulka air och där tror jag den blir riktigt svårslagen, får se om det blir av är lite nervös över bredden på dom pulkorna.