Jonas Persson
Ramnemark Ramnemark skrev:
Tycker alla mina hålsågar håller ungefär lika bra/dåligt. Både Bahco, Milwaukee, Bizline, Haupa. Har kört lite pro-fit på jobbet men tycker det är handhavandet som avgör livslängden :p
Sätt hålsågen i härdad skruv, sten, betong eller varmkör den i stål och den blir kaputt. Samma gäller för trä, sågspånet har normalt ingen väg bort, så man måste ta bort sågen så att spånet försvinner. Annars går det långsamt och sågen kan bli överhettad.

Julas sågar mfl lågprismärken är sämre, men de övriga är mer en smaksak. Handhavandet är däremot viktigt.

• Gilla
Staggelito
  • Laddar…
Jonas Persson
Ni är medvetna om att standardhållaren för de vanliga centrumborrarna finns med olika lösningar?
Närbild av en centrumborr med hållare, använd för att fästa och styra en hålsåg vid borrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Du fäster hålsågen genom att gänga på den, däefter roteras en del så att två stift går in i hålsågens bakstycke.

Men konstruktionen är olika, jämför tex Julas med Bacho och du kommer att finna att med Julas centrumborr så sitter inte sågen fast utan kan rotera 5-10 grader, med Bacho sitter den stumt. Att arbeta med dem gör stor skillnad.

Jag kör med bosch powerchange plus, otroligt smidigt att bara klicka i. Fyllt en L-boxx med de hålsågar som används mest så man alltid har med sig om man får för sig att spontanborra lite:rofl:(y)

• Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
P
Idag kom en order jag gjorde i samband med bordsfräsen.. Tog lång tid.
Matarverk med vikbara fäste,notklinga och matrialnedhållare.

• Kartonger med byggverktyg för bordsfräs, inklusive märkta Felder och Format-4 logotyper.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Wow
Lintto1 och 6 till
  • Laddar…
ralvejd
ralvejd ralvejd skrev:
Krysslaser
Mätpinne
Mottagare (har inte anlänt ännu)

[bild]
[bild]

Idag kom mottagarn

Inte fått den att lira med lasern ännu :confused:
Bosch mottagare för laser med tillbehör i förpackning på trägolv.
Skapa konto

Fick den att lira nu

Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
Idag kom mottagarn

Inte fått den att lira med lasern ännu :confused:
[bild]

Fick den att lira nu
Vad har du för laser?

ralvejd
T trojlee skrev:
Vad har du för laser?

Bosch GLL 3-80 CG

Du gar tryckt på knappen uppepå?

• Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
T Ejmelie skrev:
Mina två inköp :)

[bild] [bild]
hur pumpen funkar vill man ju veta. Din reservdel är på posten för info :)

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Köp och köp... Var förbi svärfar varpå han lastade in ett par verktyg i bakluckan på min bil. Oerhört tacksam. :love:

• Samling verktyg på trägolv, inklusive borr, såg och batterier.
    Skapa konto
  • Gilla
Lintto1 och 17 till
  • Laddar…
T
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Grymt! Tackar :ok:
Har inte testat pumpen ännu :rofl::oops:

Rickard.
Inte för att du fråga mig men är det något specifikt du undrar om den? Jag använder min i princip varje vecka till nånting (i alla fall på sommaren) så jag har lite erfarenhet och är allmänt nöjd. Som väntat är det rätt litet flöde men den är bättre än dom 12V pumpar jag prövat.

Samling verktyg till fräs med skruvstycke, skär och kollätthållare.
Skapa konto

Börjat köpa på mig grejer till fräsen… så att man är på banan när den väl behagar dyka upp.

• Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Inte för att du fråga mig men är det något specifikt du undrar om den? Jag använder min i princip varje vecka till nånting (i alla fall på sommaren) så jag har lite erfarenhet och är allmänt nöjd. Som väntat är det rätt litet flöde men den är bättre än dom 12V pumpar jag prövat.
lite intressant vore det till när man kör downhill ;)

Rickard.
lite intressant vore det till när man kör downhill ;)
Jag tror inte pumpen är nå vidare på downhill faktiskt. Vill du kontrollera och justera däcktrycket på cyklarna nere på parkeringen är den säkert suverän även om en bra handpump är ganska svårslagen egentligen ;)

Jag har en idé på att bygga ett enkelt system till en brännapulka air och där tror jag den blir riktigt svårslagen, får se om det blir av är lite nervös över bredden på dom pulkorna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.