Aha!
Alltid funderat på vad som passar bäst och har alltid trott att det finns en special men inte hittat.
Vad kallas de och var har du köpt dem?

richardtenggren
V vilden skrev:
Aha!
Alltid funderat på vad som passar bäst och har alltid trott att det finns en special men inte hittat.
PH/S eller PZ/S, sen finns det väl storlek 1 och 2 också :)
Blir lite osäker på vilken jag har men ;p

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Lite smått och gott.

Stor vinkelhake, häcksax, torkarblad till frugans bil, hängslen till verktygsbältet, typ spikskor till gräsmattan och några ”vippklämmor” som Amazon kallar de för.

Verktyg och tillbehör på golv: häcksax, vinkelhake, spikskor, torkarblad, hängslen och vippklämmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bödvar McOlsson och 5 till
  • Laddar…
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Lite smått och gott.

Stor vinkelhake, häcksax, torkarblad till frugans bil, hängslen till verktygsbältet, typ spikskor till gräsmattan och några ”vippklämmor” som Amazon kallar de för.

[bild]
Berätta gärna mer om spikskorna för gräsmattan för en oinvigd

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Så är cirkeln sluten...Skruvarna i normcentraler, stickkontakter mm som har både kryss- och spårskalle med mindre gott resultat har nu fått speciella skruvmejslar som är pozi/spår på en gång...
[bild]
Smidig.
Tur att grossisten hade att beställa (y):crysmile:

Vet inte om det räknas som ett verktyg, men igår kom övervakningskameran Reolink Go så nu har jag koll ifall någon bryter sig in i ladan (y)

Reolink Go övervakningskamera monterad på träbjälke i lada.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
V vilden skrev:
Aha!
Det finns lite olika varianter och de verkar inte ens finnas ett vettigt namn på skruvskallen.

Dessa två är PZ1/spår och PZ2/spår. (BAHCO BE-9890SL)

Wera har också men bara PZ2/spår (WERA 165 iSS VDE)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren
Det finns lite olika varianter och de verkar inte ens finnas ett vettigt namn på skruvskallen.

Dessa två är PZ1/spår och PZ2/spår. (BAHCO BE-9890SL)

Wera har också men bara PZ2/spår (WERA 165 iSS VDE)
Karl H. Ström hade PH1/S och PH2/S
Beställde till jobbet nu när jag såg den (y)

Jonas Persson
Skumt att det även finns Phillips, mina skruvar har det extra krysset och det tolkar jag som Pozidriv. Samtidigt tycker jag att just Pozidriv greppar bättre än Phillips.

typ spikskor till gräsmattan
Vad har gräsmattan för sig när den behöver spikskor?:thinking:

@Octavianus och @Fotografen Tanken är att gräsmattan ska luftas, och för att vatten och gödsel lättare ska komma ner till rötterna vilket gräsmattan ska må bra av. Får se om det ger någon effekt. De var inte dyra, så kul att prova.

Här är en produktbild.

• Förklaring av hur luftningsskor för gräsmattor fungerar med stålspikar som öppnar porer i marken för vatten, luft och näring.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Fadai och 5 till
  • Laddar…
Aha, en variant av gräsmatteluftare, alltså!

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Jonas Persson
@Octavianus och @Fotografen Tanken är att gräsmattan ska luftas, och för att vatten och gödsel lättare ska komma ner till rötterna vilket gräsmattan ska må bra av. Får se om det ger någon effekt. De var inte dyra, så kul att prova.

Här är en produktbild.
Så du vill påstå att du nu ska springa kors och tvärs som en idiot på gräsmattan. De fanns inte för barn?

• Haha
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
Skumt att det även finns Phillips, mina skruvar har det extra krysset och det tolkar jag som Pozidriv. Samtidigt tycker jag att just Pozidriv greppar bättre än Phillips.
Skruvar i uttag och centraler är väll ändå Phillips? Pozi är väll för spetsigt? :thinking:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.