3 821 196 läst ·
18 071 svar
3821k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Verkar svårt, elller snarare trångt.putte22 skrev:
Bitsadaptern är identisk med chucken vad det gäller anslutningen till borrmaskinen. Sexkantsaxeln från adaptern når nästan ner i botten på hylsan i borrmaskinen. Prövade att lägga lite plast i botten och när det byggde mer än ca en millimeter så går det inte att sätta fast adaptern.
Samma gäller för bitshållaren på adaptern. Den är också ca 14 mm djup och det är vad ett normalt bits behöver.
Ser bara två möjligheter.:
- Kapa axeln på adaptern så att du kan få plats med en magnet ovan på den som redan sitter där (max dia 6,25 mm). Höjd avgör du, men det kommer att försvaga kopplingen.
- Kapa av änden på ett bits strax bakom låsspåret på bitsen och lägg en magnet där.
Och jag köpte 4 såna här. Hälften säger tumme upp och hälften tumme ner, kanske ojämn kvalitet men av 4 ska väl nån vara ok. En hade klagat på bladet var tjockt men det passar mig utmärkt, nu går man här och väntar på varubudet.
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/sagar/fogsvansar/handsag-004353/
https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/sagar/fogsvansar/handsag-004353/
Håller med om att bladet är väl så tjockt,funkar väl att såga hjälpligt,en av dom slöaste jag provat genom åren dock.Marike skrev:
tack för utförligt testJonas Persson skrev:
Verkar svårt, elller snarare trångt.
Bitsadaptern är identisk med chucken vad det gäller anslutningen till borrmaskinen. Sexkantsaxeln från adaptern når nästan ner i botten på hylsan i borrmaskinen. Prövade att lägga lite plast i botten och när det byggde mer än ca en millimeter så går det inte att sätta fast adaptern.
Samma gäller för bitshållaren på adaptern. Den är också ca 14 mm djup och det är vad ett normalt bits behöver.
Ser bara två möjligheter.:
Förutsatt att du hittar en neodymmagnet med rätt mått, skulle jag pröva med alternativ två och se om det fungerar. I värsta fall har du förstört ett bits.
- Kapa axeln på adaptern så att du kan få plats med en magnet ovan på den som redan sitter där (max dia 6,25 mm). Höjd avgör du, men det kommer att försvaga kopplingen.
- Kapa av änden på ett bits strax bakom låsspåret på bitsen och lägg en magnet där.
Annars Bahco Superior, ofta på kampanj på Jula, är en stående köprek.Marike skrev:
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 838 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 838 inlägg