Betalade du mer än 187,25 kr så har du betalat för mycket :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Ledsen... För vår trotjänare köpt på Biltema har börjat ge upp nu. Den har hållit alla år sen vi flyttade hit, 11 år i år. Plasten är sliten och en spricka i kanten. (skulle kunna lagas med en bit plasthängränna och popnit)
[bild]
Så jag köpte en Fiskars
[bild]
Något större och drar åt höger (kanske den bara glider lättare)
Vad har man en sån till? (Från skåne)
 
  • Haha
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
M MLindstrom skrev:
Betalade du mer än 187,25 kr så har du betalat för mycket :crysmile:
Haha
Jo jag vet att jag missade dealen i höstas... Men siffrorna stämmer, i annan ordning. Nu handlar ju inte denna tråden om pengar utan om verktyg
 
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Vad har man en sån till? (Från skåne)
Skjutsar barnen på on vintern.
 
  • Gilla
heve och 1 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
De där ser ju hyfsat jämnt slitna ut, hur lyckas du med det? Jag sliter alltid ut högerhandsken först och blir tvungen att slänga en vänsterhandske som fortfarande är fullt funktionsduglig.

Har funderat på att byta ut sambon till en vänsterhänt med samma handskstorlek som mig.
Det är enklare och billigare att kassera en och annan handske även om hela paret inte är slut. Köp handskarna i storpack och behåll sambon.
 
Köpte en ny lampa.
Kartong för batteridriven rörelsesensorlampa som ser ut som en komisk ansiktskarikatyr när den vänds upp och ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kunde först inte förstå varför frugan skrattade så mycket åt den. Inte förrän jag vände på kartongen...
Lampa förpackning med bild som oavsiktligt liknar en figur med glasögon och mustasch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Martin.M och 18 till
  • Laddar…
Har börjat köpa dessa boxar från Raaco för att försöka bringa lite ordning i mitt kaos, idag blev det två till.
Två Raaco förvaringsboxar öppna med ordnat innehåll av skruvar och muttrar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det blev även en liten påse plockgodis.
En uppsättning svarta skruvar av olika längder och storlekar i en brun papperspåse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
År sedan jag köpte en kniv. Men ibland tar villhövergäret över...
En lätt och lagom pjäs med trevliga material.
Hand håller en uppfälld fällkniv med orange handtag på en snötäckt träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
År sedan jag köpte en kniv. Men ibland tar villhövergäret över...
En lätt och lagom pjäs med trevliga material.
[bild]
Köpt var?
 
Verktygshandlarn.se säljer stämjärnen (Teng tools) för 299kr. Efter tips från ByggaHus så blev det ett paket att hämta ut idag :)
 
  • Nyförvärvade Teng Tools stämjärn i ett set, med hammare, andningsskydd och verktyg i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Rickard. Rickard.ag skrev:
Återkom gärna med din åsikt på dom. Priset gör det ju betydligt lättare att motivera sig till att lagerhålla lite olika blad.
Har sågat lite knivstål nu både tunt och tjockt. Märker hittills ingen skillnad mot det tidigare Lenoxbladet, som small nyligen. Tuggar på fint och tänderna ser fina ut. Hittills mycket sågblad för pengarna.
Brexit gör väl dock inte shoppen lika het längre..

Alltgår Alltgår skrev:
Provshoppade från ny butik i UK. 6x0.65x2900 mm 18 TPI blad till bandsågen som, om de bara är någorlunda bra, är väldigt prisvärda på ca 160 kr styck inkl frakt.. Vi får se vad de går för.
[bild]
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Magnet i maskinfästet och i vinkelfästet. Excenter- och bithållaren har axiellt lås.
Edit: tvåa på bollen.
funderar stark på att beställa bitshållar adaptern till FC. Men blev osäker nu om det inte är magnet i bitstillsatsen för att hålla skruven? Eller klarar magneten i maskinen ändå att hålla skruven genom tillsatsen. Funkar fint med att köra med bits direkt i maskinen håller både bits o skruv med magnet. Men maskinen blir ju lite ”snyggare” med en svart tillsats framtill!!
 
Jonas Persson
putte22 putte22 skrev:
funderar stark på att beställa bitshållar adaptern till FC. Men blev osäker nu om det inte är magnet i bitstillsatsen för att hålla skruven? Eller klarar magneten i maskinen ändå att hålla skruven genom tillsatsen. Funkar fint med att köra med bits direkt i maskinen håller både bits o skruv med magnet. Men maskinen blir ju lite ”snyggare” med en svart tillsats framtill!!
Adaptern håller inte fast bitsen med magnet utan låser den mha de små spåren på sidan av bitsen. Precis som en lös bitshållare.

Som jag sa tidigare sitter den fast bra nog med magneten och vill man hålla fast den ordentligt fungerar chucken. Det är vad mamma skulle säga, men jag lyssnade inte på mamma utan har alla tillbehör inklusive bitshållaren.:p

Men jag använder den inte:oops:
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Adaptern håller inte fast bitsen med magnet utan låser den mha de små spåren på sidan av bitsen. Precis som en lös bitshållare.

Som jag sa tidigare sitter den fast bra nog med magneten och vill man hålla fast den ordentligt fungerar chucken. Det är vad mamma skulle säga, men jag lyssnade inte på mamma utan har alla tillbehör inklusive bitshållaren.:p

Men jag använder den inte:oops:
Tack för utförlig förklaring igen:D men jag undrade om den klarar att hålla fast skruven på bitsen när bitsadaptern sitter på lika som när man har en helt vanlig bitshållarr eller lika när man kör bitsen rakt i maskinen då sitter skruven på bitsen med magnet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.