3 823 841 läst ·
18 081 svar
3824k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Den maskinen jag lade upp en bild på (Bosch GDX 18V-EC) har ett yttre 1/2" fyrkantsfäste där det är ett 1/4" insexfäste "inuti" fyrkanten. Så det ska nog inte vara några problem att hitta hylsor.richardtenggren skrev:
Rent generellt så ska du nog inte dra dina hjulbultar med så mycket mer än 110-120Nm. Så denna maskin på 185Nm lär räcka långt åt mig iaf, jag drar mina hjulbultar idag med en tryckluftsdriven maskin och en 110Nm momentstav. Så den ska den då klara utan bekymmer hoppas jag.
Det står i specen om maskinen att den kan användas med alla batterier av typ GBA 18V x,xAh M- så du bör definitivt kunna använda den med dina befintliga skruvdragarbatterier. Köper du den med laddare och batterier så kommer den med 4,0Ah batterier, men då kan du nog lossa/dra åt hjulbultarna åt hela bostadsområdet på en laddning.
Ok, bra info.
Jag håller med om att det inte är några problem att dra åt, men vill man lossa saker som sitter fast så är inte 185Nm så mycket. För egen del funkar det antagligen både av och på med hjulskruvarna men det beror ju mest på att det är jag själv som drar åt dom också...
Tror jag behöver en liten höstpresent för att fira....ja, något.
Jag håller med om att det inte är några problem att dra åt, men vill man lossa saker som sitter fast så är inte 185Nm så mycket. För egen del funkar det antagligen både av och på med hjulskruvarna men det beror ju mest på att det är jag själv som drar åt dom också...
Tror jag behöver en liten höstpresent för att fira....ja, något.
Ja, det är börjar bli mörkt nu, då behöver man något att pigga upp sig med 
Åker ju förbi Bauhaus imorgon. Förvisso med frun i bilen så det kan bli svårt att kamoflera.
Åker ju förbi Bauhaus imorgon. Förvisso med frun i bilen så det kan bli svårt att kamoflera.
Redigerat:
Fast detta imponerar inte direkt på mig.
Med min sket-Meec mutterdragare som vägrar dö har jag tagit bort alla muttrar på den tid han tar bort EN.
https://www.youtube.com/watch?v=9n-pWsF09U8
Med min sket-Meec mutterdragare som vägrar dö har jag tagit bort alla muttrar på den tid han tar bort EN.
https://www.youtube.com/watch?v=9n-pWsF09U8
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 614 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 614 inlägg
Tänkte mer som ett generellt svar till Chris. Jag såg att din maskin hade 1/2", en vän till mig har även en sådanCarreyfan skrev:Den maskinen jag lade upp en bild på (Bosch GDX 18V-EC) har ett yttre 1/2" fyrkantsfäste där det är ett 1/4" insexfäste "inuti" fyrkanten. Så det ska nog inte vara några problem att hitta hylsor.
Rent generellt så ska du nog inte dra dina hjulbultar med så mycket mer än 110-120Nm. Så denna maskin på 185Nm lär räcka långt åt mig iaf, jag drar mina hjulbultar idag med en tryckluftsdriven maskin och en 110Nm momentstav. Så den ska den då klara utan bekymmer hoppas jag.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Slängde en avi från posten idag då jag tänkte fan det är säkert en påminnelse från uk... Men så kommer jag ihåg när jag sitter å slöar framför dumburken att jo just ja har ju beställt lite verktyg från uk.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Härligt
Vinkelmojängen är toppen (maskinen med)
Vinkelmojängen är toppen (maskinen med)
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 397 inlägg
Håller med, fantastiskt smidig maskin mad god precision.