O UlfY skrev:
Igår fick jag hem ett par pallar! Har man bestämt sig är en veckas leveranstid lång tid!

Lite dåliga vinklar men har man liten plats så. .
Lite mycket plast också, vad är det för något?

• Gilla
Jääns och 3 till
  • Laddar…
Det var ju inte vare sig plast eller pallar jag köpte! Blev en Luna W59 från 1991. Blev helt plötsligt uppgradering av både såg och hyvel samtidigt! Och vertikalfräs därtill. Håller på och inventerar funktionerna och tillbehören då jag köpte den osedd.

• En grön Luna W59 kombinationsmaskin från 1991 för sågning, hyvling och vertikalfräsning i ett verkstadsutrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
DennisCA och 11 till
  • Laddar…
O UlfY skrev:
Igår fick jag hem ett par pallar! Har man bestämt sig är en veckas leveranstid lång tid!

[bild]
[bild]

Lite dåliga vinklar men har man liten plats så. .
Du vet väl om att du kan bli bannad från forumet om du slänger upp sådana bilder utan att tala om vad det är?!

Edit: Du fick kalla fötter ser jag!

Vad kostade kalaset?

• Gilla
kulle och 3 till
  • Laddar…
O UlfY skrev:
Det var ju inte vare sig plast eller pallar jag köpte! Blev en Luna W59 från 1991. Blev helt plötsligt uppgradering av både såg och hyvel samtidigt! Och vertikalfräs därtill. Håller på och inventerar funktionerna och tillbehören då jag köpte den osedd.
Grattis, den ser ju jättefin ut!

• Gilla
VidarH och 4 till
  • Laddar…
Gratulerar! Den ser ut att ha Ejcas bättre justerbord.

Yxa med trähandtag och läderskydd på ett randigt tyg, köpt på en bruksmarknad.
Skapa konto

ibland finns det fördelar med att bli äldre. Köpt på bruket i somras.

• Gilla
johan.d.hallin och 3 till
  • Laddar…
Håller på att bygga ihop senaste inköpet. Behövde visst en större insexnyckel än vad jag har hemma för att montera ihop det. Så nu fick jag anledning att köpa ännu mer verktyg:D

• Delvis monterad blå arbetsbänk i ett verkstadsutrymme, saknar några komponenter.
    Skapa konto
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Verktyg och verktyg, hittades billigt på svenska hem och ska se till så jag inte blir så bösig av snickrandet, så kanske frun låter mig snickra mer.. Läderförkläde med remmar hängandes på en vit dörr, designat för snickeriarbete.
Skapa konto

• Gilla
VidarH och 4 till
  • Laddar…
Mycket snyggt!

Är det du själv eller frun som satt upp de där "fyndiga" tidningsurklippet? ;)

• Gilla
wiz
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Är det du själv eller frun som satt upp de där "fyndiga" tidningsurklippet? ;)
Frun som klippte ut och 'hintade' om att det borde sättas upp. Jag som satte upp ; )

• Gilla
wiz
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Frun som klippte ut och 'hintade' om att det borde sättas upp. Jag som satte upp ; )
Känns ju spontant mer användbart att samla på maskiner och verktyg än tidningsurklipp — jag tycker du ska fortsätta på den inslagna linjen och inte splittra dig fortsättningsvis. ;)

//Ronnie

• Gilla
  • Haha
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
L Lilllen skrev:
Kampanj på Metabo:
[länk]

Har inte kollat andra priser, men lackfräsen är bra pris på: 2245kr
[länk]

Går kanske även att prismatcha mot Bauhaus, dock lagerhålls den tydligen inte på varuhusen (vilket kanske kan ställa till problem?):
[länk]
Tackar för tipset, blev en lackfräs för mig också, 1976kr hos Bauhaus med prisgarantin. Nu ska våra dalmatinermönstrade innerdörrar få lite omvårdnad...

Metabo lackfräs i öppen verktygslåda med prisgarantibevis från Bauhaus i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Anders 1920-tal och 4 till
  • Laddar…
Var förbi Kuntze och köpte slang till spånsugen.

Flexibel spånsugsslang liggande i slingor med texten "SUPERFLEX".
Skapa konto

• Gilla
Anders 1920-tal och 5 till
  • Laddar…
Två nya snabbtvingar för 50kr styck hos jula.

• Två nya Bahco snabbtvingar på ett trägolv i solljus.
    Skapa konto
  • Gilla
Fjanten och 2 till
  • Laddar…
iSnobben iSnobben skrev:
Beställde en liten kompressor och dyckertpistol från Toolab igår. Hämtade den idag :D(y):ok:
[bild]

Den passar dessutom utan modifiering i en stor L-BOXX så det måste nog bli en speciallåda likt den en kille på youtube har byggt :crysmile:
[bild]
Det blev en för mig med! Kunde inte låta bli när Verktygsproffsen sålde kittet för 3085kr.

• SENCO luftkompressor med tillbehör som spikpistol och slangar, nyköpta från Verktygsproffsen för 3085 kr.
    Skapa konto
  • Gilla
erikssonandreas och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.