Daniel_N Daniel_N skrev:
Det är en sax för att montera/demontera däck på fälg t gokart.
Där satt den! Efter 13 års ihärdigt lökande på forumet kom det så äntligen en fråga som du faktiskt hade järnkoll på...måste varit jobbigt att inte få svara?:geek:

• Gilla
Daniel_N och 1 till
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Haha, man fick ju inte svara om man visste! Det är en sax för att montera/demontera däck på fälg t gokart.
Japp, helt rätt.....! Hann lägga om fyra däck manuellt innan jag lackade ur helt på det och skaffade en sax. Speciellt kränga-på-funktionen är oerhört smidig, övrigt är snabbt gjort manuellt.

Kör du själv?

R roli skrev:
Och för oss som inte visste finns det ju några att välja mellan..... dessutom har vi svårt att veta vad du har samt vad som står på din "atthandlalista". Blir lite som frågan "Hur långt är ett rep"? :thinking:;)
"Ja e inte bitter"

MathiasS MathiasS skrev:
"Ja e inte bitter"
Inte jag heller.....;)

MathiasS MathiasS skrev:
Japp, helt rätt.....! Hann lägga om fyra däck manuellt innan jag lackade ur helt på det och skaffade en sax. Speciellt kränga-på-funktionen är oerhört smidig, övrigt är snabbt gjort manuellt.

Kör du själv?
Extraknäckte på hyrkartbana i 5 år när jag pluggade. Inte mycket sen dess, men har precis tagit upp att köra budget långloppsracing m bil.

Daniel_N Daniel_N skrev:
Extraknäckte på hyrkartbana i 5 år när jag pluggade. Inte mycket sen dess, men har precis tagit upp att köra budget långloppsracing m bil.
Då är det ju dags att börja igen - leta upp en DD2a och börja kör, ni har ju toppenfina banor därnere......bra körträning och högst rimliga driftskostnader.......

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Classe fick besök idag när dom hade 25 % på allt
Verktyg och tillbehör på en arbetsbänk, inklusive Tormek T4 slipmaskin, Dremel 3000 och Varta batteriladdare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En Tormek T4 (hittade inget billigare i Sverige i varje fall), tror det var sista i centrumbutiken, yxjiggen (beställde några till), Dremel 3000, batteriladdare och hylshållare.

• Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Ny obromsad släpvagn med måtten 3050x1660mm och 100mm höga lämmar.
Skapa konto

Virkeshämtaren hämtad ny idag... obromsad 3050x1660mm lastyta. 100mm lämmar.

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Ser ju najs ut med så låga lämmar, men varför ett sånt gigantsläp obromsat? Ska du köra frigolit?

Strip Strip skrev:
Ser ju najs ut med så låga lämmar, men varför ett sånt gigantsläp obromsat? Ska du köra frigolit?
Haha gigantsläp........ tillåt mig att flina litegrann. Är ju en liten släpkärra bara.

Fick äntligen hem Dominon i dag tillsammans med lite annat jox.

Verktyg och byggmaterial inklusive Festool Domino, hyvel och Makita borr på arbetsbänk.
Skapa konto

Fick även ett paket från @Frustrator , en hyvel.:)
En hyvel på en arbetsbänk med trädominon och borrade hål, presenterad som ett nytt verktyg.
Skapa konto

• Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Fick äntligen hem Dominon i dag tillsammans med lite annat jox.

[bild]

Fick även ett paket från @Frustrator , en hyvel.:)
”Lite annat jox” mmm...

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nyttjade kampanjen hos Clas Ohlson och köpte en Dewalt Dw745 på Bauhaus.

4487 efter prismatchning känns som en bra deal.

• Gilla
4star och 2 till
  • Laddar…
CO: För mig blev det en rejäl grill med överdrag, en stavmixer, en våg och, mest relevant här: en hög med Tormek-jiggar (sax, långa knivar, universalstöd, och småeggsverktyget). Det blir ju billigare ju mer man handlar! Synd bara att frakten gick på 300.

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Haha gigantsläp........ tillåt mig att flina litegrann. Är ju en liten släpkärra bara.
Tja, du får väl flina hur mycket du vill utan min tillåtelse. Frågan var dock inte avsedd att vara någon sorts pisstävling, du har säkert mycket större flak än jag - oroa dig inte.

3050x1660mm får väl ändå anses vara ett relativt stort flak på en obromsad kärra, speciellt om man tänkt köra virke på den. Hur mycket får du lasta på en sån, kan man komma över 750 kg totalvikt eller hur funkar det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.