3 819 336 läst ·
18 066 svar
3819k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
En sån här spikutdragare visade sig vara oumbärlig för duktigt inslagen småspik. Har länge funnits på villhöver-listan och nu infann sig behovet på stört, så gumman fick hämta ut en på vägen hem.
Karmen gick inte att lossa ändå för den är sammanfogad med innerväggen på något märkligt vis (pusselhus) men spikarna är borta. 😂
Karmen gick inte att lossa ändå för den är sammanfogad med innerväggen på något märkligt vis (pusselhus) men spikarna är borta. 😂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett par skenor. Enligt uppgift skulle de passa med ”allt” och om det bara täcker in Makita och Festool är jag nöjd. Två 1400-skenor med lite tillbehör för en tusenlapp på amazon.
Efter lite första testande ser de ut att hålla vad de lovar. Ingen tippskyddsflärp för Makitaprylar, men det går inte att få om de ska passa till annat och jag tror jag kan leva utan. Bra glid på ovansidan och fäste på undersidan. Smidiga skarvpinnar. En flimsig väska följde med om man vill se ut som en lejd mördare. Två rätt sunkiga tvingar som nog kommer samla damm. Ett smidigt stopp som gärna hade fått vara två stycken. Tyvärr går den prylen tydligen inte att köpa löst, så det får väl bli något dyrt i stället.
Efter lite första testande ser de ut att hålla vad de lovar. Ingen tippskyddsflärp för Makitaprylar, men det går inte att få om de ska passa till annat och jag tror jag kan leva utan. Bra glid på ovansidan och fäste på undersidan. Smidiga skarvpinnar. En flimsig väska följde med om man vill se ut som en lejd mördare. Två rätt sunkiga tvingar som nog kommer samla damm. Ett smidigt stopp som gärna hade fått vara två stycken. Tyvärr går den prylen tydligen inte att köpa löst, så det får väl bli något dyrt i stället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Var det https://www.amazon.se/Evolution-Power-Tools-självjusterande-anslutningsstänger/dp/B0D7CV2476? Nu blir man ju bra sugen, har bara ett gäng 70cm skenor idag...Hep skrev:
Ett par skenor. Enligt uppgift skulle de passa med ”allt” och om det bara täcker in Makita och Festool är jag nöjd. Två 1400-skenor med lite tillbehör för en tusenlapp på amazon.
[bild]
Stoppet ser ju inte så avancerat ut, känner ingen med 3d-skrivare? Borde gå att slänga ihop en modell på 10-15 minuter.
Japp. Den var det. Stoppet går säkert att printa ut om håller på med sånt, eller så kostar inte festools egna någon förmögenhet. Det var mer att det var lite surt att de tar fram en pryl som man kan ha nytta av i par och så säljer de dem inte lösa.J JSten skrev:
Men den funkar bra till festool? Min skena blev massakrerad av en vän som lånade grejerna. J@blitt surt och jag är för mesig för att kräva ersättning..får stå mitt kast men tänkte jag ska köpa skena till mig och så kan jag ju fortsätta låna ut den kassa
Diversearbetare
· Göteborg
· 10 696 inlägg