Liten remdriven slipmaskin i gjutjärn, nog mest som prydnad.

• Liten rostig remdriven slipmaskin i gjutjärn, placerad utomhus på en cementyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Qjanto och 7 till
  • Laddar…
Gedigen bultsax från Bahco, kommer nog till användning och betydligt bättre kvalitet än nytillverkade.

• Röd bultsax från Bahco, liggande på en stenig yta. Verktyget har en robust design med skarpa skärverktyg.
  • Gilla
Qjanto och 3 till
  • Laddar…
En sån här spikutdragare visade sig vara oumbärlig för duktigt inslagen småspik. Har länge funnits på villhöver-listan och nu infann sig behovet på stört, så gumman fick hämta ut en på vägen hem.
Karmen gick inte att lossa ändå för den är sammanfogad med innerväggen på något märkligt vis (pusselhus) men spikarna är borta. 😂

Hand håller i en röd brytjärn mot en trävägg med slitet trä och ett runt hål.
Skapa konto

• Gilla
ClasseClas och 7 till
  • Laddar…
Ett par skenor. Enligt uppgift skulle de passa med ”allt” och om det bara täcker in Makita och Festool är jag nöjd. Två 1400-skenor med lite tillbehör för en tusenlapp på amazon.

Efter lite första testande ser de ut att hålla vad de lovar. Ingen tippskyddsflärp för Makitaprylar, men det går inte att få om de ska passa till annat och jag tror jag kan leva utan. Bra glid på ovansidan och fäste på undersidan. Smidiga skarvpinnar. En flimsig väska följde med om man vill se ut som en lejd mördare. Två rätt sunkiga tvingar som nog kommer samla damm. Ett smidigt stopp som gärna hade fått vara två stycken. Tyvärr går den prylen tydligen inte att köpa löst, så det får väl bli något dyrt i stället.
Metallskena med texten "EVOLUTION" i närbild, som förmodas passa verktyg från Makita och Festool.
Skapa konto

• Gilla
Qjanto och 8 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Ett par skenor. Enligt uppgift skulle de passa med ”allt” och om det bara täcker in Makita och Festool är jag nöjd. Två 1400-skenor med lite tillbehör för en tusenlapp på amazon.

Efter lite första testande ser de ut att hålla vad de lovar. Ingen tippskyddsflärp för Makitaprylar, men det går inte att få om de ska passa till annat och jag tror jag kan leva utan. Bra glid på ovansidan och fäste på undersidan. Smidiga skarvpinnar. En flimsig väska följde med om man vill se ut som en lejd mördare. Två rätt sunkiga tvingar som nog kommer samla damm. Ett smidigt stopp som gärna hade fått vara två stycken. Tyvärr går den prylen tydligen inte att köpa löst, så det får väl bli något dyrt i stället.
[bild]
Var det https://www.amazon.se/Evolution-Power-Tools-självjusterande-anslutningsstänger/dp/B0D7CV2476? Nu blir man ju bra sugen, har bara ett gäng 70cm skenor idag...

Stoppet ser ju inte så avancerat ut, känner ingen med 3d-skrivare? Borde gå att slänga ihop en modell på 10-15 minuter.

J JSten skrev:
Var det [länk] Nu blir man ju bra sugen, har bara ett gäng 70cm skenor idag...

Stoppet ser ju inte så avancerat ut, känner ingen med 3d-skrivare? Borde gå att slänga ihop en modell på 10-15 minuter.
Japp. Den var det. Stoppet går säkert att printa ut om håller på med sånt, eller så kostar inte festools egna någon förmögenhet. Det var mer att det var lite surt att de tar fram en pryl som man kan ha nytta av i par och så säljer de dem inte lösa.

• Gilla
JSten
  • Laddar…
Men den funkar bra till festool? Min skena blev massakrerad av en vän som lånade grejerna. J@blitt surt och jag är för mesig för att kräva ersättning..får stå mitt kast men tänkte jag ska köpa skena till mig och så kan jag ju fortsätta låna ut den kassa

• Ledsen
  • Gilla
Putte G... och 3 till
  • Laddar…
Verktyg, tja nära handverktyg iaf.
En handgrävare med taggigt blad på träbord, märkt "Fiskars". Verktyget används för att bekämpa ogräs i trädgården.
Skapa konto

Ogräs kriget fortsätter. 😈

• Gilla
  • Wow
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Spikutdragare! Ska vara bra har jag hört! 🙂

• Röd spikutdragare av märket Hultafors Atle i förpackning på ett kartongunderlag.
    Skapa konto
  • Gilla
Hybro och 11 till
  • Laddar…
Jonas Persson
B Bitterhetsakademin skrev:
Här har vi den äldre modellen Bahco 38.
Den dyrare och tyngre, men bättre fungerande modellen. Ingen spik klarar sig mot Bahco 38.

• Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Spikutdragare! Ska vara bra har jag hört! 🙂
Finns även som slyuppdragare (samma mekaniska princip) 😉

Person använder en orange slyuppdragare för att dra upp en ung planta i en skog.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
  • Älska
saiter och 12 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:

[bild]
Oooh villhöver!!! 🥰

Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:

[bild]
Finns det ännu större? Jag behöver dra upp ett hundra år gammalt körsbärsträd som ser lite för trött ut.

• Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Räknas det som verktyg?
Tänker när man snabbt måste köpa fler trallskruv.

• Motorcyklar parkerade på en asfalterad yta utanför en byggnad.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Ossian K Olsson och 10 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.