3 819 832 läst ·
18 066 svar
3820k läst
18,1k svar
Dagens verktygsinköp!
Det hade aldrig hänt om hon inte blockat utbyggnaden av garagetDen ofrivillige klåparen skrev:Ser framför mig hur frun öppnar badrumsdörren och det ramlar ut allehanda verktyg, maskiner och förbrukningsartiklar över henne. Hon ropar efter hjälp för att ta sig loss men precis då plingar det på dörren.
"Det är UPS." säger pjgb. "Jag måste ta det. Det är min nya svets. En ESAB. Fattar du, en riktig ESAB! Samma som proffsen har."
Om blickar kunde döda hade pjgb inte skrivit några fler inlägg här på forumet.
I sin iver att prova den nya svetsen glöms frun bort. Det är först när lite fluss ska hämtas ur badrumsskåpet som pjgb ser sin fru igen.
"Nu har jag fått nog!", vrålar hon. "Det här var sista gången. Nu köper jag en bajsspade."
Var länge sen det trillade in nåt 😁
Tror vi har slöa köksknivar faktiskt…
O den lilla Ekan följde visst med i lådan fortfarande 😊
Tror vi har slöa köksknivar faktiskt…
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
O den lilla Ekan följde visst med i lådan fortfarande 😊
Logga in
Skapa konto
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Äntligen dags att uppgradera chucken i Boschen. Tycker den tänkta Röhm 871050 blivit väl dyr och efter lite letande hittade jag en AEG reserv-chuck som kom i en Milwaukee -kartong och är en Röhm. Inte direkt så mycket billigare men får prova hur den är. Bara monterad och spelet känns mindre. Får provborra någon dag...
https://amzn.eu/d/fipAgBh
Sedan slank det med lite magnet-krokar, alltid bra att ha 🙂 10st mindre och 6st lite större.
https://amzn.eu/d/fipAgBh
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan slank det med lite magnet-krokar, alltid bra att ha 🙂 10st mindre och 6st lite större.
Logga in
Skapa konto
Tre klingor landade idag till min nya gamla Milwaukee metallcirkelsåg. 2xHilti för sågning upp till 57mm och en Makita 136mm för tunnplåt upp till 1mm.
Ena Hiltin är 48T för stål och rostfritt, den andra är 40T för stål. Makitan är bara 136mm, men så länge den går nedanför bottenplattan borde det funka tycker jag.
Svårt att hitta klingor med 16mm hål idag, så det fick bli en adapter till 20mm.
Nu är det bara att vänta på ett metallprojekt.
/Höghus.
Ena Hiltin är 48T för stål och rostfritt, den andra är 40T för stål. Makitan är bara 136mm, men så länge den går nedanför bottenplattan borde det funka tycker jag.
Svårt att hitta klingor med 16mm hål idag, så det fick bli en adapter till 20mm.
Nu är det bara att vänta på ett metallprojekt.
/Höghus.
Logga in
Skapa konto
Såg att kompisen hade denna typ av tång & det ville jag oxå ha.... så det blev en från Knipex då Amazon.se hade jämförelsevis bra pris.
Jo...det lär nog bli så att jag inte kan motstå frestelsen att framöver även beställa den vinkladeF Fluxor skrev:
https://www.amazon.se/Monteringstån...&sprefix=knipex+monteringstång,aps,123&sr=8-2