3 945 339 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 013 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 013 inlägg
Vad vill hon köpa till sig själv? Det blir nog dyrt. 😂Totte_S skrev:
Ja - jag har dragit vinstlott. Det är jag som bromsar. Betongblandare för nån vecka sen, frun sa köp. Hon frågade i flera år var våra motorsågar är, så jag köpte en. Lasern skulle jag lånat av en kollega, men glömde fråga, så då sa hon köp 😁
Hon brukar önska sig trevliga saker som färgskrapor, slipmus, bultsax etc.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 181 inlägg
Hmmmm….. vet ni att man kan samla på Doc Martens special edition kängor?Johan Gunverth skrev:
Lutar fortfarande åt den härTotte_S skrev:
https://duab.se/maskiner-verktyg/sn...kiner-trasagar/bandsagar/duab-bandsag-hbs350n
och när hösten börjar då jag ville slippa passa leveransen under sommaren.
Klart pappa ska ha en svets!
Hon: - Måste man köpa verktyg hela tiden?
Han: - Hörrudu, vem är det som köper tält, liggunderlag, toaspadar, ryggsäckar osv hela tiden med motiveringen att det är en engångskostnad?
Hon: - Ehhh…
Han: - Hah! Just det. Gissa hur det är med verktyg?
Hon: - Måste man köpa verktyg hela tiden?
Han: - Hörrudu, vem är det som köper tält, liggunderlag, toaspadar, ryggsäckar osv hela tiden med motiveringen att det är en engångskostnad?
Hon: - Ehhh…
Han: - Hah! Just det. Gissa hur det är med verktyg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser framför mig hur frun öppnar badrumsdörren och det ramlar ut allehanda verktyg, maskiner och förbrukningsartiklar över henne. Hon ropar efter hjälp för att ta sig loss men precis då plingar det på dörren.K kniv skrev:
"Det är UPS." säger pjgb. "Jag måste ta det. Det är min nya svets. En ESAB. Fattar du, en riktig ESAB! Samma som proffsen har."
Om blickar kunde döda hade pjgb inte skrivit några fler inlägg här på forumet.
I sin iver att prova den nya svetsen glöms frun bort. Det är först när lite fluss ska hämtas ur badrumsskåpet som pjgb ser sin fru igen.
"Nu har jag fått nog!", vrålar hon. "Det här var sista gången. Nu köper jag en bajsspade."
Redigerat av moderator: