3 945 273 läst ·
18 619 svar
3945k läst
18,6k svar
Dagens verktygsinköp!
En parallelltång Knipex 180mm.
Jag var väldigt tveksam. Jag är ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra är de.
Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin så uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand så lite kan man lyxa till det med verktygen.
Jag var väldigt tveksam. Jag är ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra är de.
Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin så uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand så lite kan man lyxa till det med verktygen.
😉går att ha som städ till flugbindning om det kniper 😅står att du är flugfiskare 😀skämt åsido så bra verktyg gör en glad när dom behövs och finns att hämtaFario skrev:
En parallelltång Knipex 180mm.
Jag var väldigt tveksam. Jag är ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra är de.
Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin så uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand så lite kan man lyxa till det med verktygen.
Rätta mig om jag har fel, men det gäller väl inte 18500 LI-ion celler som Makita har i deras batterier? Vad jag vet är det bara Li-polymer batterier i "pouch" format som sväller. Så hade varit riktigt intressant att se vad som hänt med cellerna i DennisCAs batteri...C Chokladmonster skrev:
Edit, med det sagt, tänker aldrig stå mellan en persons verktygsinköp och respektive där hemma, så om det är argument för att få köpa nya grejer så kör på!
Redigerat:
Batteriet slutade också acceptera laddning, jag märkte det var svullet då de inte längre stod stadigt på bänken.
Jag ogillar lägga ut pengar, speciellt på batterier, så det hade helst varit en utgift jag skippat.
Jag ogillar lägga ut pengar, speciellt på batterier, så det hade helst varit en utgift jag skippat.
Det var rätt val att göra sig av med det. Hoppas du är nöjd med dina nya 5.0ah.DennisCA skrev:




