En parallelltång Knipex 180mm.

Jag var väldigt tveksam. Jag är ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra är de.

Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin så uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand så lite kan man lyxa till det med verktygen.
 
  • Hand håller en Knipex 180mm parallelltång med röda handtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Pehu1004 och 16 till
  • Laddar…
P
Fario Fario skrev:
En parallelltång Knipex 180mm.

Jag var väldigt tveksam. Jag är ju ingen husbyggare eller fastighetsskötare och det lilla jag gör klarar jag egentligen med skiftnyckel och fasta nycklar. Och polygrip.
Och dyra är de.

Men jag tog beslutet. Och det blir nog bra. Efter att ha kopplat in en vattenutkastare och en ny diskmaskin så uppskattar jag redan verktyget. Och jag köper ju inte sprit eller flyger till Thailand så lite kan man lyxa till det med verktygen.
😉går att ha som städ till flugbindning om det kniper 😅står att du är flugfiskare 😀skämt åsido så bra verktyg gör en glad när dom behövs och finns att hämta
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Gamla hammaren:
En gammal rostig hammare på ett trägolv med spånhögar och en skosnibb i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nya hammaren:
Ny hammare med metallhuvud och svart gummerat handtag mot trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
  • Wow
cpalm och 20 till
  • Laddar…
IgelSpikey IgelSpikey skrev:
Gamla hammaren:
[bild]
Nya hammaren:
[bild]
Jag förstår inte. Menar du att du bara köper nya verktyg när de gamla går sönder? Hur ska det då blir fler? 🤔
 
  • Gilla
  • Haha
Huzzbutt och 6 till
  • Laddar…
H Hans G2 skrev:
Jag förstår inte. Menar du att du bara köper nya verktyg när de gamla går sönder? Hur ska det då blir fler? 🤔
Tagga ner lite, den gamla hamnar i bra-att-ha-lådan, den kommer garanterat att behövas om nåt år eller så!
 
  • Haha
  • Gilla
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
Perfekt hammare att ha till alla spikar som viker sig 90 grader 👍
 
  • Haha
  • Gilla
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
K
Jo precis. Behöver inte ersätta den gamla hammaren utan båda behövs i en välsorterad verktygslåda, dom kompletterar varandra perfekt!
 
Fördel träskaft, jag bara täljer nya, fast det har jag fått göra 3 ggr nu... på två hammare dock... Har en dedikerad för att dra ut spik, med metallskaf.
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Nu blev det två nya batterier efter 10 år då de hade en ordentlig rea i Finland. Hade bara ett 4AH batteri kvar, det ena svällde upp och slutade laddade så jag gjorde mig av med det illa kvickt.


Ett nytt Makita 18V LXT 5.0Ah litiumjonbatteri för elverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Q
Varför svälde batteriet? Har du tappat det i golvet?
 
Jag har ingen aning, men verktygen har tappats i golv och mark genom åren.
 
Q Qjanto skrev:
Varför svälde batteriet? Har du tappat det i golvet?
Lithiumbatterier kan svälla av olika orsaker, men en av dom är ålder och att det bara är allmänt uttjänt.
 
C Chokladmonster skrev:
Lithiumbatterier kan svälla av olika orsaker, men en av dom är ålder och att det bara är allmänt uttjänt.
Rätta mig om jag har fel, men det gäller väl inte 18500 LI-ion celler som Makita har i deras batterier? Vad jag vet är det bara Li-polymer batterier i "pouch" format som sväller. Så hade varit riktigt intressant att se vad som hänt med cellerna i DennisCAs batteri...

Edit, med det sagt, tänker aldrig stå mellan en persons verktygsinköp och respektive där hemma, så om det är argument för att få köpa nya grejer så kör på!
 
Redigerat:
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Batteriet slutade också acceptera laddning, jag märkte det var svullet då de inte längre stod stadigt på bänken.

Jag ogillar lägga ut pengar, speciellt på batterier, så det hade helst varit en utgift jag skippat.
 
Q
DennisCA DennisCA skrev:
Batteriet slutade också acceptera laddning, jag märkte det var svullet då de inte längre stod stadigt på bänken.

Jag ogillar lägga ut pengar, speciellt på batterier, så det hade helst varit en utgift jag skippat.
Det var rätt val att göra sig av med det. Hoppas du är nöjd med dina nya 5.0ah.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.