U
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu vet jag inte hur det ser ut i hela Sverige men i Halmstad Àr det inte sÄ mycket frukostar sen covid. Förr var det varje dag pÄ El-grossarna. Vissa företag satt dÀr frÄn 8-10 varje dag
Jag va lite ironisk 😅
 
Min tidigare erfarenhet av lövblÄsar Àr en Ryobi med sladd och den kunde man som bÀst putta i vÀg löven ett och ett om det var minsta blött. Jag var dÀrför lite skeptisk om min nya budgetbensinblÄs skulle orka med lönnlövskakorna frÄn i höstas. Inga som helst problem och galet kul. Alla tummar upp för 2500-kronorsmaskinen.
Bensindriven lövblÄsare av mÀrket McCulloch pÄ marken omgiven av löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det enda mysteriet Àr lappen pÄ lÄdan som berÀttar bÄde om Husqvarna, Sverige och UK. Min maskin Àr byggd i Kina och kom till mig frÄn Spanien via Amazon.
Etikett pÄ en kartong med modellinformation och serienummer för en Husqvarna lövblÄsare, samt importerinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 5 till
  • Laddar…
T
Husqvarna, Gardena, McCulloch och ett gĂ€ng till Ă€r samma koncern numera. Även Pullman och mĂ„nga andra verktygsföretag ingĂ„r i samma.
 
  • Gilla
Hep
  • Laddar…
Idag blev det ett stort pÄskÀgg.
Var förbi Hornbach och prismatchade en gipsautomat dĂ„ den var 3 kr billigare pĂ„ proffsmagasinet 😂.

Verkar dessutom som jag uppnĂ„tt den efterlĂ€ngtade kritiska massan för att undgĂ„ upptĂ€ckt av HSTHB 😀.

En öppen blÄ verktygslÄda frÄn Bosch med en gipsautomat och batterier inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Handhyveln och 5 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
Husqvarna, Gardena, McCulloch och ett gĂ€ng till Ă€r samma koncern numera. Även Pullman och mĂ„nga andra verktygsföretag ingĂ„r i samma.
Man vet inte lĂ€ngre vad man köper eller rĂ€ttare sagt vem som tillverkar

..
 
  • Gilla
Magrand
  • Laddar…
Blev ett nytt tillbehör till min DUX60. NÀmligen en EE400MP kantskÀrare.

Även ett par 3M Peltor Alert blev det. Men de glömde jag att fota.
Makita EE400MP kantskÀrare i obruten förpackning lutad mot en vit vÀgg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Festool cxs 12 2,5 set
Grymt mysigt maskin men det fÄr bli retur pÄ den för den lÄter för mycket. Den verkligen visslar nÀr den gÄr upp i varv. SÄ paff u at man behöver hörselskydd och det Àr en deal breaker för en skruvdragare. Blir vÀl en Bosch 12v 35 FC istÀllet Àven om jag verkligen gillar C -stilen
 
  • Festool CXS 12 skruvdragare med 2,5 Ah batteri i förvaringsvĂ€ska, nĂ€rbild som visar varumĂ€rket och batteriinformationen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Handhyveln och 2 till
  • Laddar…
Första mĂ€nniskan i historien som byter festool mot Bosch? 😂
 
  • Haha
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
P
mexitegel mexitegel skrev:
Första mĂ€nniskan i historien som byter festool mot Bosch? 😂
😂gjort samma resa sjĂ€lv med sĂ€nksĂ„gen och inte Ă„ngrat mig Ă€n trots att Festool Ă€r det jag har pĂ„ jobbet 😀
Festool Àr bra men överprisat och har mÄnga rappliga funktioner - sladden Àr den vÀrsta för jag har tappat rÀkningen pÄ hur mÄnga trasiga vi haft och frÀsen startar nÀr man knackar med hammaren pÄ den
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Fyllt pĂ„ lite under amazons vĂ„rrea.. sĂ€rskilt sĂ„gbladen var ett kap 😎

Olika verktygstillbehör pÄ en arbetsbÀnk, inklusive sÄgblad och bits för skruvdragare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Q
I Ivar Nelson skrev:
Festool cxs 12 2,5 set
Grymt mysigt maskin men det fÄr bli retur pÄ den för den lÄter för mycket. Den verkligen visslar nÀr den gÄr upp i varv. SÄ paff u at man behöver hörselskydd och det Àr en deal breaker för en skruvdragare. Blir vÀl en Bosch 12v 35 FC istÀllet Àven om jag verkligen gillar C -stilen
Köpte gsr 35 fc med 4 Chuckar förra veckan. Den Àr riktigt bra. LÄter lite mer (vassare) Àn min gamla icke borstlösa gsr, men absolut inte sÄ att jag behöver anvÀnda hörselskydd.
Tror att det beror pÄ den borstlösa motorn och nÀgot starkare batterier 3.0ah mot tidigare 2.0ah.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Första mĂ€nniskan i historien som byter festool mot Bosch? 😂
Njae jag kör bĂ„de och. Men nĂ€r jag köpte Bosch GET75-150 sĂ„ har rotexen inte lĂ€mnat sin systainer sedan dess😉.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
SamiHus SamiHus skrev:
Njae jag kör bĂ„de och. Men nĂ€r jag köpte Bosch GET75-150 sĂ„ har rotexen inte lĂ€mnat sin systainer sedan dess😉.
Är det dĂ€rför du tĂ€nker sĂ€lja rotexen till mig?
 
  • Wow
  • Gilla
Schon92 och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Är det dĂ€rför du tĂ€nker sĂ€lja rotexen till mig?
Stop dÀr, Sami Àr min hallick. Du fÄr hitta en egen.
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Ni vet nĂ€r man bestĂ€ller utan att kolla storleken ordentligt
 har inte provat den Ă€nnu men kommer bli lite lĂ€skigt antar jag. (Med handöverfrĂ€s monterad i bord.) Luna-stĂ„let som storleksreferens.
 
  • Stor orange handöverfrĂ€s bredvid en mindre frĂ€s i förpackning pĂ„ ett bord, med en Luna-stĂ„lpaketet som referens.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.