Byggahus.se

Dagens verktygsinköp!

1. FredrikR
    Tidsoptimist · Dalarna · 9 402 inlägg

FredrikR

Tidsoptimist
  2. ullberg
    Verktygstokig · Stockholm · 3 240 inlägg

ullberg

Verktygstokig
    jag hade önskat att 12v var mer åt ”flex chuck” hållet typ som en Ro90, kanske lite mindre och med utbytbart huvud till triangelslip, då hade jag haft fingret på köpknappen direkt (har varit sugen på en Ro90 länge nu)....

Oavsett säkert fina maskiner men ingen som jag ser mig komplettera med i närtid, ok - lite beroende på vad priset blir men baserat på UK-indikationer tror jag mig avstå...

Mer till onT så har jag den senaste tiden kompletterat med lite bahco-prylar från proffsproduktershop, en högtryckstvätt enligt tipstråden, en wago-mini-lboxx samt några extra dinhållare till sagda wago 221 (finns till vettigt pris för 10-p på Bauhaus)... ... och kanske ett par till verktyg jag förträngt / glömt bort

/U

• Laddar…
  3. putte22
    Medlem · 590 inlägg

putte22

Medlem
    Haft en Bosch grön innan men den passade inte till den nya blåa dragaren:p

4. F
    Medlem · Gävle · 182 inlägg

fangalid

Medlem
    ”multi markern” är nog mitt mest använda mätverktyg. Gillar den skarpt!

• Laddar…
  5. C
    Medlem · Skåne · 246 inlägg

Chentin

Medlem
  6. FredrikR

FredrikR

Tidsoptimist
    Snyggt, återkoppla hur du gillar det när det klämt och känt lite.
    Har sneglat på det där sedan lanseringen men inte fått de berömda tummarna ur.. än! :)

7. Immobil
    Medlem · Blekinge · 9 994 inlägg

Immobil

Medlem
    Varifrån köpte du det och till vilket pris?

8. C

Chentin

Medlem
    €115 på amazon.de

Edit: Jag hade till en början svårt att hitta det för under 1.500:- och med en rimlig leveranstid, men rätt vad det var så dök det upp.

• Laddar…
  9. C

Chentin

Medlem
    Ja, såhär innan jag har kunnat använda det ordentligt känns det riktigt bra. Gedigna prylar.
    Jag har å andra sidan för liten erfarenhet av frässtål för att kunna avgöra hur bra det är.
    Time will tell...

• Laddar…
  10. FredrikR

FredrikR

Tidsoptimist
  11. ullberg
    Verktygstokig · Stockholm · 3 240 inlägg

ullberg

Verktygstokig
    Vad används fräsen längst till höger på översta raden till? Tycker det ser ut som en mallfräs med något extra på toppen men av piktogrammet att döma är det något annat - men förstår inte riktigt vad.

Också lite undrande om näst längst till höger på samma rad - är det en vanlig notfräs? Ser inte heller ut så på piktogrammet och notfräsarna finns ju på annat ställe också.

Även om jag förstår att detta inte är topp-kvalitet och risk för många oanvända när man köper sats tycker jag det var ett ganska attraktivt pris...

12. nanowire
    Amatörexpert · Södermanland · 3 584 inlägg

nanowire

Amatörexpert
    Ja, konstigt. Näst längst till höger ser ut som en notfräs med bottenskär så det stämmer med bilden under men den längst ut verkar inte alls stämma??

13. FredrikR

FredrikR

Tidsoptimist
    Är det inte en mallfräs med kullager i änden?

14. K
    Medlem · stockholm · 2 301 inlägg

Kane

Medlem
    Ser skumt ut, om man jämför med fräs 2 och 3 till vänster på mellanraden så är det andra teckningar under. Den uppe till höger ser ut att ha ett spår i teckningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    upload_2021-1-19_10-3-12.png

15. Immobil
    Medlem · Blekinge · 9 994 inlägg

Immobil

Medlem
    Chentin kan kanske fixa ett par närbilder. Han har ju lådan i sin hand.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.