15 487 läst ·
103 svar
15k läst
103 svar
Dagens I-landsproblem
Vår mikrovågsugn är jätteenkel och bra. Begåvad med endast sex knappar och har varken klocka, radio eller klockradio.
För att välja effektläge får man trycka på effektknappen och stega sig fram till den nivå som önskas. Den väljer automatiskt högsta effekt om man inte gör det. Så långt är allt bra. Men! För att välja en annan effektnivå än den högsta måste man alltså stega sig igenom ända från den lägsta nivån, som är noll (0!). Vem f-n vill mikra något med noll watts effekt?! Det ger ju inte mer än att lysa på tallriken med en ficklampa!
Hur tänkte man... :screwy:
För att välja effektläge får man trycka på effektknappen och stega sig fram till den nivå som önskas. Den väljer automatiskt högsta effekt om man inte gör det. Så långt är allt bra. Men! För att välja en annan effektnivå än den högsta måste man alltså stega sig igenom ända från den lägsta nivån, som är noll (0!). Vem f-n vill mikra något med noll watts effekt?! Det ger ju inte mer än att lysa på tallriken med en ficklampa!
Hur tänkte man... :screwy:
Redigerat:
"Cyklister som tror att de har förkörsrätt cyklande över ett övergångställe...Endera dan smäller det om oturen är framme, man måste verkligen ha ögon överallt och runt om."
- Jag mässar gång efter annan för mina barn:
" Du MÅSTE se dig för i trafiken för det är DIG det gör ont på !
Bilen får bara några bucklor men det är DU som hamnar på sjukhus eller DÖR ! "
Jag fattar inte att detta inte är självklart för de som kliver rätt ut i trafiken med hörlurarna inpluggade, ingen blick i sidled, och om de tillnöds uppfattar att man just tvingats tvärnita så får man en förorättad blick som tack...
- Jag mässar gång efter annan för mina barn:
" Du MÅSTE se dig för i trafiken för det är DIG det gör ont på !
Bilen får bara några bucklor men det är DU som hamnar på sjukhus eller DÖR ! "
Jag fattar inte att detta inte är självklart för de som kliver rätt ut i trafiken med hörlurarna inpluggade, ingen blick i sidled, och om de tillnöds uppfattar att man just tvingats tvärnita så får man en förorättad blick som tack...
Vår mikrovågsugn är jätteenkel och bra. Begåvad med endast sex knappar och har varken klocka, radio eller klockradio.
För att välja effektläge får man trycka på effektknappen och stega sig fram till den nivå som önskas. Den väljer automatiskt högsta effekt om man inte gör det. Så långt är allt bra. Men! För att välja en annan effektnivå än den högsta måste man alltså stega sig igenom ända från den lägsta nivån, som är noll (0!). Vem f-n vill mikra något med noll watts effekt?! Det ger ju inte mer än att lysa på tallriken med en ficklampa!
Hur tänkte man...
Den funktionen använder jag ofta, som timer. 0 effekt och vrid upp tiden och start, suveränt😜
För att välja effektläge får man trycka på effektknappen och stega sig fram till den nivå som önskas. Den väljer automatiskt högsta effekt om man inte gör det. Så långt är allt bra. Men! För att välja en annan effektnivå än den högsta måste man alltså stega sig igenom ända från den lägsta nivån, som är noll (0!). Vem f-n vill mikra något med noll watts effekt?! Det ger ju inte mer än att lysa på tallriken med en ficklampa!
Hur tänkte man...
Den funktionen använder jag ofta, som timer. 0 effekt och vrid upp tiden och start, suveränt😜
Man kommer in på en "modern" bensinstation/mack och behöver kabelskor och ett par säkringar. Får svaret "Vad är det för något ?" Försöker beskriva det man behöver men det hjälper inte. Får rådet att gå bort till hyllan med bilrelaterat material för att se om jag hittar det. Hittar naturligtvis inte några på de 5 hyllor å 2 meter som reserverats för bilrelaterat. Sedan finns det hyllmeter till förbannelse för film, godis, läsk, hyrfilm, mejerikylar och bröd, bullar, micromat, färdigmat och naturligtvis en stor hörna med fikabord med tillhörande kaffemaskiner och korvgrillare och hur mycket annat som helst. Går demostrativt ut och kollar på framsidan av macken och går in till kassan igen. Tjejen frågar vad jag kollade på och jag utbrister "Jo jag hade rätt, det ÄR ju en bensinstation". Förklarar att jag inte hittade vad jag sökte och tyvärr inte behöver några nybakade kanelsnäckor till fikat och säger adjö.
Mackarna har blivit utkonkurerade pga för höga priser.
Jag kör fortfarande micro v1.1 (roterande tallrik
) utan display, 2 runda vred. 2 st en att tina bröd i med begränsad effekt. Och en på full effekt till resten. Jag rör inte effektjusteringen.
Jag kör fortfarande micro v1.1 (roterande tallrik
Att en micro har en bruksanvisning med 117 sidorvilpi skrev:Du är veckans hjälte!
På min stod det iofs på sida 117 och var klocksymbolen man skulle tycka på. Då kunde jag stänga av knappljudet också.
Pipet när micron är klar gick att ställa i tre läge, 10s, 2 minuter och 5minuter. Ungefär samma tider om man inte öppnar luckan efter att man stängt av ugnen. Helt sjukt
Det måste vara essensen av skev syn på alkohol. Ett bra svar på frågan "du vet att du bor i Sverige när .."Bödde skrev:
Det är väl skåningar!Enk Projektet skrev:
På tal om rulltrappa...
Jag retar mig på folk som ÅKER rulltrappa och samtidigt tar upp hela bredden eftersom de måste stå och prata bredvid varandra och därmed hindrar alla oss andra som vill GÅ i rulltrappan. De flesta flyttar sig lite när man kommer gåendes, men en hel del blänger och undrar om man har bråttom och varför de skall flytta sig.
I en trappa går jag, så även i rulltrappor. Har absolut inget emot om folk åker, men stå till höger!
Många har åsikter om stockholmare, men en sak är de bäst på. Hur man står/går/åker i rulltrappor.
Har aldrig problem att gå i rulltrappor när jag är i Stockholm, men här hemma i Skåne så är det kaos och sura miner.
Jag vet att detta verkligen är ett I-landsproblem, men ändock blir jag irriterad när jag försöker krångla mig nedför
Man kommer in på allmän toalett för att kissa och upptäcker att någon innan har kissat ner ringen ordentligt. Det är inte din skit men det är så jobbigt att möta någon i som väntar utanför om du lämnar det så ..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden