Korvgubbe
Vår mikrovågsugn är jätteenkel och bra. Begåvad med endast sex knappar och har varken klocka, radio eller klockradio.
För att välja effektläge får man trycka på effektknappen och stega sig fram till den nivå som önskas. Den väljer automatiskt högsta effekt om man inte gör det. Så långt är allt bra. Men! För att välja en annan effektnivå än den högsta måste man alltså stega sig igenom ända från den lägsta nivån, som är noll (0!). Vem f-n vill mikra något med noll watts effekt?! Det ger ju inte mer än att lysa på tallriken med en ficklampa!
Hur tänkte man... :screwy:
 
Redigerat:
"Cyklister som tror att de har förkörsrätt cyklande över ett övergångställe...Endera dan smäller det om oturen är framme, man måste verkligen ha ögon överallt och runt om."

- Jag mässar gång efter annan för mina barn:
" Du MÅSTE se dig för i trafiken för det är DIG det gör ont på !
Bilen får bara några bucklor men det är DU som hamnar på sjukhus eller DÖR ! "

Jag fattar inte att detta inte är självklart för de som kliver rätt ut i trafiken med hörlurarna inpluggade, ingen blick i sidled, och om de tillnöds uppfattar att man just tvingats tvärnita så får man en förorättad blick som tack...
 
Om plåtpoliser är så bra, varför höjs inte begränsningarna någon stans? Troligtvis bara en kassako...
 
Vår mikrovågsugn är jätteenkel och bra. Begåvad med endast sex knappar och har varken klocka, radio eller klockradio.
För att välja effektläge får man trycka på effektknappen och stega sig fram till den nivå som önskas. Den väljer automatiskt högsta effekt om man inte gör det. Så långt är allt bra. Men! För att välja en annan effektnivå än den högsta måste man alltså stega sig igenom ända från den lägsta nivån, som är noll (0!). Vem f-n vill mikra något med noll watts effekt?! Det ger ju inte mer än att lysa på tallriken med en ficklampa!
Hur tänkte man...


Den funktionen använder jag ofta, som timer. 0 effekt och vrid upp tiden och start, suveränt😜
 
Man kommer in på en "modern" bensinstation/mack och behöver kabelskor och ett par säkringar. Får svaret "Vad är det för något ?" Försöker beskriva det man behöver men det hjälper inte. Får rådet att gå bort till hyllan med bilrelaterat material för att se om jag hittar det. Hittar naturligtvis inte några på de 5 hyllor å 2 meter som reserverats för bilrelaterat. Sedan finns det hyllmeter till förbannelse för film, godis, läsk, hyrfilm, mejerikylar och bröd, bullar, micromat, färdigmat och naturligtvis en stor hörna med fikabord med tillhörande kaffemaskiner och korvgrillare och hur mycket annat som helst. Går demostrativt ut och kollar på framsidan av macken och går in till kassan igen. Tjejen frågar vad jag kollade på och jag utbrister "Jo jag hade rätt, det ÄR ju en bensinstation". Förklarar att jag inte hittade vad jag sökte och tyvärr inte behöver några nybakade kanelsnäckor till fikat och säger adjö.
 
Mackarna har blivit utkonkurerade pga för höga priser.

Jag kör fortfarande micro v1.1 (roterande tallrik :-) ) utan display, 2 runda vred. 2 st en att tina bröd i med begränsad effekt. Och en på full effekt till resten. Jag rör inte effektjusteringen.
 
Min micro är från 1989... på er låter det som om all produktutveckling av microugnar sedan dess bara gått bakåt, så jag ser inget behov av att byta så länge den fungerar.
 
Lexington skrev:
På 1 och 2 känner jag inte alls igen mig, men är kanske annorlunda här i norra Skåne? :) Eller så är det jag som ligger längst fram i kön.
3 har jag ingen aning om?
Och 4 älskar jag dig för (trodde jag var den enda) :D
1-2...Prova E22 mellan Nöbbelöv och Tollarp....
 
Jag har kört lite 2+1 i Skåne. Lite klaustrofobiskt. Smalt trångt och inte mycket plats att stanna. Får man fel, blir det kööööö....
 
N
vilpi skrev:
Du är veckans hjälte!
På min stod det iofs på sida 117 och var klocksymbolen man skulle tycka på. Då kunde jag stänga av knappljudet också.
Pipet när micron är klar gick att ställa i tre läge, 10s, 2 minuter och 5minuter. Ungefär samma tider om man inte öppnar luckan efter att man stängt av ugnen. Helt sjukt
Att en micro har en bruksanvisning med 117 sidor
 
En polare ringde och var knäckt över att han köpt en äcklig öl på Brewdog bar i Sthlm. Till råga på allt var den för dyr att "vaska", så han fick dricka upp den istället. Ibland är livet tungt...
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Bödde skrev:
En polare ringde och var knäckt över att han köpt en äcklig öl på Brewdog bar i Sthlm. Till råga på allt var den för dyr att "vaska", så han fick dricka upp den istället. Ibland är livet tungt...
Det måste vara essensen av skev syn på alkohol. Ett bra svar på frågan "du vet att du bor i Sverige när .." :)
 
  • Gilla
Bödde
  • Laddar…
Enk Projektet skrev:
Vad är det för fel på alla idioter som tex efter att ha åkt rulltrappa och plötsligt tror dom är själva i hela affären och stannar direkt efter att bandet är slut....är troligen samma personer som stannar så fort dom gått igenom en dörr eller grind :mad:
Det är väl skåningar! ;)
På tal om rulltrappa...
Jag retar mig på folk som ÅKER rulltrappa och samtidigt tar upp hela bredden eftersom de måste stå och prata bredvid varandra och därmed hindrar alla oss andra som vill GÅ i rulltrappan. De flesta flyttar sig lite när man kommer gåendes, men en hel del blänger och undrar om man har bråttom och varför de skall flytta sig.
I en trappa går jag, så även i rulltrappor. Har absolut inget emot om folk åker, men stå till höger!
Många har åsikter om stockholmare, men en sak är de bäst på. Hur man står/går/åker i rulltrappor.
Har aldrig problem att gå i rulltrappor när jag är i Stockholm, men här hemma i Skåne så är det kaos och sura miner.

Jag vet att detta verkligen är ett I-landsproblem, men ändock blir jag irriterad när jag försöker krångla mig nedför ;) (eller uppför)
 
Man kommer in på allmän toalett för att kissa och upptäcker att någon innan har kissat ner ringen ordentligt. Det är inte din skit men det är så jobbigt att möta någon i som väntar utanför om du lämnar det så ..
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.