4 301 läst ·
8 svar
4k läst
8 svar
Dag/natt tariff
Ringde precis Kungälv Energi och frågade om vi kunde få installerat ett extra verk för att få billigare el under "lågbelastningstid".
Fick till svar att "Vi gör inte sådana installationer längre".
(På hemsidan står det fortfarande att läsa...
"Tidstariff erbjuds kunder vid en årlig förbrukning över 10 000 kWh och vid en installerad effekt av minst 6 kW. ")
Är det här något som bara Kungälv Energi har kommit på eller är har alla nätleverantörer slutat med detta?
Är det någon här som lyckats få ett extra räkneverk installerat på sistone?
Går det att byta nätleverantör, eller är vi lämnade att betala vad Kungälv Energi tar betalt?
Berit
Fick till svar att "Vi gör inte sådana installationer längre".
(På hemsidan står det fortfarande att läsa...
"Tidstariff erbjuds kunder vid en årlig förbrukning över 10 000 kWh och vid en installerad effekt av minst 6 kW. ")
Är det här något som bara Kungälv Energi har kommit på eller är har alla nätleverantörer slutat med detta?
Är det någon här som lyckats få ett extra räkneverk installerat på sistone?
Går det att byta nätleverantör, eller är vi lämnade att betala vad Kungälv Energi tar betalt?
Berit
Det verkar tyvärr vara nedlagt överlag. Vi hade dubbla tariffer fram till 2001 har jag för mig. Sedan lades det systemet ner. Som jag förstod det då så var detta generellt hos alla nätleverantörer. SYND!!!
Nätleverantör går ej att byta bort, endast vid flytt till annat område.
Nätleverantör går ej att byta bort, endast vid flytt till annat område.
Det var inte bara för el/oljepanna.Utan på den tiden (eller om det finns fortfarande)så var det alltid billigare kvällar o nätte.Därför så passade många på att ex.tvätta på nätterna.Kinslayer skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 189 inlägg
Farsan har fortfarande låg- och högtariff på sin anläggning mitt emellan Göteborg och Borås. Skall kolla leverantör.
Klicka här för att svara