Jag hade rivit upp himmel och jord för en sådan grej, sen är jag iofs toknoga med mina fälgar. Min sambo vågar knappt fickparkera stora bilen på grund av min noja för fälgarna. :)
Men självklart ska du ha nya fälgar. Eller om du inte bryr dig så mycket om det estetiska så se till att få en uppsättning däck gratis eller så.

Mikael_L
Det kanske går att bedöma att skadan är färsk?

Verkar du stöta på motstånd från däcksverkstan borde du kanske snabbt ordna med lite oberoende utlåtanden. Låta någon/några kunniga kika på dina fälgar nu och skriva ner vad dom anser om skadorna.

Ja, jag får fundera på det.

Din tanke om att maila för att ge verkstan lite tid att tänka är en bra grej, men här är också tid a och o. Du behöver reklamera fortast möjligt för att undvika misstanke om att du själv orsakat skadorna (å andra sidan är det omöjligt att åstadkomma en så symetrisk skada på en trottoarkant, men ändå.

Åk tid på stubben och håll låg profil. "Hur löser vi detta?".

Absolut. Biluthyrningsföretag betraktar detta som vagnskada. Sixt tog 3000 kr av mig (de skulle ha 15000 men jag hade försäkring.), och jag vet inte om det var jag...

Trist när de inte erkänner direkt och tar på sig ansvaret utan att du skall behöva upptäcka skadan.
Jag råkade ut för liknande, där gummigubbe 1 råkar gå på en eker med maskinen på en fälg, han ringde direkt och sa att han tyvärr sabbat en fälg och givetvis skulle fixa. Dock så ville han inte göra de övriga 3.
Fick tillbaka dem med en handmålad lagning, vilket han sa direkt att vill jag ha det bättre så kunde jag lämna in den för lack på hans bekostnad. Vilket gjordes då det var helt nyrenoverade Audi RS6 fälgar.
Gummigubbe 2 sabbade 2 av fälgarna, där lacken sprack upp i ytterringen, de hävdade att de var dåligt lackade (intera) men tog ändå kostnaden för lack utan att jag behövde påpeka det, dessutom lånade han ut sina privata fälgar m. däck under tiden då det var lite kö på lack och det var vinterdäcksförbud.
Mkt nöjd kund.

Jag hade åkt dit direkt och påtalat det, det är är som sagt inte okej. Personligen så brukar jag alltid inspektera fälgarna direkt efter de har bytt däck. Det ska även finnas maskiner som inte kan repa fälgarna...

Jag har detaljstuderat gamla foton och pratat med firman. Det lutar åt att märkena KAN ha funnits där innan. Jag fattar inte hur jag lyckats missa det vid bilköpet (nyligen) men man kan ana nåt på foton och han pratade just om maskin som inte kan repa fälgarna. Jag lutar åt att släppa det hela. De var trevliga och vänliga när jag pratade med dem.
Jag kan som sagt inte längre utesluta att fälgarna var skadade innan och jag har ingen lust att sätta dit någon för nåt de inte gjort.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.