mathias: det jag avsåg med aktiva addresser är de den har för tillfället: har du tex DHCP inställt och den inte får någon från dhcp servern så sätter den ju en APIPA adress istället och den har du ju aldrig konfat någonstans. Iofs kommer det att vara blankt på gateway också om det är APIPA adresserat
Men visst är det så att flertalet av oss hemmaanvändare har en router som har trådlöst integrerat. Routern blir då "default gateway" och då är IP-adressen för "default gateway" samma som man också anropar från sin browser för att konfigurera. Så går du in i kommandofönstret och kör kommandot "ipconfig/all" så ser du gatewayadressen.
Men detta gäller inte om man har separat AP för trådlöst.
Men detta gäller inte om man har separat AP för trådlöst.
Använda den som drinkpinne tillsammans med ett litet parasoll kanske?el_richard skrev:
Hihi det kanske man ska göra. Dyraste drinkpinnen jag använt iaf då.
Har också en dsl g604t hemma. Gav dock upp. Jag hade inga problem att få det trådlösa att funka. Det gick smidigt. Men stabiliteten var urusel. Tappade nätet typ 10-30 gånger / dag. Spelade ingen roll vad jag testa för kanal eller inställningar. Efter ett år av ständiga avbrott i det trådlösa köpte jag nya prylar från linksys istället. Å nu funkar det perfekt. Lät min granne som har öppen planlösning testa min dlink. Han fick samma skit. det bara dog. Man kan sitta med full signalstyrka o helt plötsligt dör det bara. VVD säger jag bara.
Har också en dsl g604t hemma. Gav dock upp. Jag hade inga problem att få det trådlösa att funka. Det gick smidigt. Men stabiliteten var urusel. Tappade nätet typ 10-30 gånger / dag. Spelade ingen roll vad jag testa för kanal eller inställningar. Efter ett år av ständiga avbrott i det trådlösa köpte jag nya prylar från linksys istället. Å nu funkar det perfekt. Lät min granne som har öppen planlösning testa min dlink. Han fick samma skit. det bara dog. Man kan sitta med full signalstyrka o helt plötsligt dör det bara. VVD säger jag bara.
Klicka här för att svara