1 868 läst · 4 svar
2k läst
4 svar
Cylinderklippare till 190 cm make?!
Efter att kollat med grannarna på båda sidor, så jag var säker på att det var en Gardena vi skulle köpa. Väl i affären så konstaterade maken, som sköter klippningen för det mesta, att handtaget kom för lågt ner och det skulle slita onödigt mycket på ryggen.
Nån lång, >190 cm, som kan rekommendera en vettig cylinderklippare till oss?
Nån lång, >190 cm, som kan rekommendera en vettig cylinderklippare till oss?
Mitt (tråkiga) tips är att han får ta en runda till olika butiker och prova de modeller som han hittar. Det är väldigt individuellt och varje centimeter kan göra skillnad (jag är själv lång och har inte heller alltid lätt att hitta vare sig fordon, möbler eller trädgårdsmaskiner som passar).
Om det är svårt att hitta någon som är bra, kolla då på möjligheten att modifiera en klippare. Det är oftast bara två bockade rör till handtaget, och det kan gå att hitta någon verkstad som kan fixa två nya men som är lite längre. Alternativt sätta på en distans på befintliga.
Om det är svårt att hitta någon som är bra, kolla då på möjligheten att modifiera en klippare. Det är oftast bara två bockade rör till handtaget, och det kan gå att hitta någon verkstad som kan fixa två nya men som är lite längre. Alternativt sätta på en distans på befintliga.
Vi lånade grannens Gardena konstaterade att klippningen blev enormt mycket bättre samtidigt som skaftet var några centimeter kortare jämfört med vår nuvarande Meec.
Maken fixade att klippa utan alltför mycket ryggproblem, så Gardenan står på inköpslistan.
Maken fixade att klippa utan alltför mycket ryggproblem, så Gardenan står på inköpslistan.
Liknande trådar
-
snygga till dörr från mitten av 1900
Fönster & Dörrar -
Elpanna med vattenburen värme: Nibe EVC 190 C2, tillverkad 1976, elpatron 13000w
Värmepumpar -
Vilket staket/räcke passar till 1900-talshuset
Byggnadsvård -
Invändig tilläggsisolering, oisolerat trähus från år 1900
Isolering -
Nibe EVC190, shunt står still mm.
Värme allmänt