Har precis köpt hus och det råkar stå ett växthus på tomten. Vilken tur för mig och mina chiliplantor.
Men de öppningsbara fönstren är helt manuella, det finns en mekanism men cylindern saknas.
Det står "Sesam Spiro" på mekanismen. Är det så enkelt att t.ex denna cylinder passar rakt av, utan krångel?
https://www.willabgarden.se/produkt...utomatiska-fonsteroppnare/reservcylinderkolv/
När jag tittar på konstruktionen så blir jag fundersam på hur det egentligen är tänkt. Hävarmen är väldigt kort, det måste vara en brutal kraft i cylindern för att orka öppna fönstret.
Tycker fönstren kärvar, skall prova att göra rent gångjärn och droppa på två droppar olja för att se om de blir mera följsamma.
Men de öppningsbara fönstren är helt manuella, det finns en mekanism men cylindern saknas.
Det står "Sesam Spiro" på mekanismen. Är det så enkelt att t.ex denna cylinder passar rakt av, utan krångel?
https://www.willabgarden.se/produkt...utomatiska-fonsteroppnare/reservcylinderkolv/
När jag tittar på konstruktionen så blir jag fundersam på hur det egentligen är tänkt. Hävarmen är väldigt kort, det måste vara en brutal kraft i cylindern för att orka öppna fönstret.
Tycker fönstren kärvar, skall prova att göra rent gångjärn och droppa på två droppar olja för att se om de blir mera följsamma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gjorde en sökning på nätet efter "sesam spiro cylinder"
https://www.google.com/search?q=sesam+spiro+cylinder
Edit:
Vet inte hur jag läste & tänkte.
Det är enkelt att byta.
Den lär passa.
https://www.google.com/search?q=sesam+spiro+cylinder
Edit:
Vet inte hur jag läste & tänkte.
Det är enkelt att byta.
Den lär passa.
Hittade Vitavia cylindrar på lokala Bauhaus. Passade och var relativt enkla att montera. Bara den lilla detaljen att man skulle låsa fast kolven med en sprint, som jag inte hade. En kort spik blev den tillfälliga lösningen.
Nu skall jag se om det går att kalibrera in öppningstempen med trial en error den kommande veckan.
Nu skall jag se om det går att kalibrera in öppningstempen med trial en error den kommande veckan.
Klicka här för att svara