Hej,

tänkte sätta in secuyou i altandörren. Men hur får jag bort låscylindern? Gärna så jag får tillbaka den sen också om jag ångrar mig…

Låscylinder märkt ASSA ABLOY på en vit altandörr med synliga borrade hål runt cylinder och dörrhandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låscylinder märkt ASSA ABLOY på en vit altandörr med synliga borrade hål runt cylinder och dörrhandtag.
Skapa konto
Altandörr med borttagen låscylinder visande håligheten och monteringsskruvar.
Skapa konto
Förstärkning av en altandörr med låskista och monterad låscylinder sett från insidan med synlig tätning och dörrhandtag.
Skapa konto
Altandörr uppvisande låscylinder och handtag, öppen mot träveranda, användare söker hjälp med att ta bort cylindern.
Skapa konto
Närbild av en altandörrs kant med synlig låscylinder och skruvar.
Skapa konto
En altandörr med en synlig ASSA ABLOY låscylinder och handtag, med suddig bakgrund av en altan med julbelysning.
Skapa konto
Altandörr med en befintlig låscylinder och handtag, med synlig terrass i bakgrunden.
Skapa konto

Skapa konto
Altandörr med borttagen låscylinder visande håligheten och monteringsskruvar.
Skapa konto
Förstärkning av en altandörr med låskista och monterad låscylinder sett från insidan med synlig tätning och dörrhandtag.
Skapa konto
Altandörr uppvisande låscylinder och handtag, öppen mot träveranda, användare söker hjälp med att ta bort cylindern.
Skapa konto
Närbild av en altandörrs kant med synlig låscylinder och skruvar.
Skapa konto
En altandörr med en synlig ASSA ABLOY låscylinder och handtag, med suddig bakgrund av en altan med julbelysning.
Skapa konto
Altandörr med en befintlig låscylinder och handtag, med synlig terrass i bakgrunden.
Skapa konto
Hej,

tänkte sätta in secuyou i altandörren. Men hur får jag bort låscylindern? Gärna så jag får tillbaka den sen också om jag ångrar mig…

richardtenggren
Ser ut som du kan dela dörren för bättre åtkomst?
Cylindern sitter monterad med ”envägsskruv”, det finns dyra bits som ska funka på dessa, men jag har med framgång använt ett dorn och knackat runt skruven tills den lossnat eller så man kan komma åt den med tång.

Låscylindern sitter fast med envägsskruvarna från insidan.
Antingen knackar du loss envägsskruvarna eller så borrar du loss skruvskallarna från insidan.
Envägsskruvar i låscylinder på röd dörr, metoder för att ta bort skisseras i text.
Skapa konto

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.