Kolla på batterikantfräsen GKF 12V-8, så inser du att du kommer att behöva Boschs batterisystem i alla fall. Fräsen är så fruktansvärt smidig så det är inte klokt. Jag villhöver minst en till för att slippa byta och ställa in radie eller fas. Den jag har är dedikerad till en1,6 mm radie
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Kolla på batterikantfräsen GKF 12V-8, så inser du att du kommer att behöva Boschs batterisystem i alla fall. Fräsen är så fruktansvärt smidig så det är inte klokt. Jag villhöver minst en till för att slippa byta och ställa in radie eller fas. Den jag har är dedikerad till en1,6 mm radie
Det var ett väldigt övertygande argument, bosch blir det. En GFK och en 35 FC nu på väg från svh24.de
 
  • Gilla
mattiasp
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Kolla på batterikantfräsen GKF 12V-8, så inser du att du kommer att behöva Boschs batterisystem i alla fall. Fräsen är så fruktansvärt smidig så det är inte klokt. Jag villhöver minst en till för att slippa byta och ställa in radie eller fas. Den jag har är dedikerad till en1,6 mm radie
Har du hittat någon smidig lösning på spånhantering för GKF 12v, typ 3d-printad utsugsadapter?
 
Nej, med radien 1,6 blir det så lite spån att det inte är ett problem. Lite bös blir det ju alltid när man snickrar. Den relativt lilla avverkningen gör också att det inte är några större problem att medfräsa heller
 
Jo, iofs. Men jag kommer nog använda den bla för att fräsa fas på köksluckor och även om det inte blir mängder i volym så brukar fräsarna vara effektiva på att sprida ut det överallt. Jag hyvlar vanligen sånt men innerhörn och innerkanter är inte så lätta att hyvla så tänkte spara in lite tid där och helst slippa storstädning:thinking:
 
Iom att den snurrar relativt långsamt, jag tror att det är 13000 rpm, kastas spånorna inte så långt. Det brukar bli en samlad hög där man håller på. Kör du MDF kan det ju bli värre
 
mattiasp mattiasp skrev:
Iom att den snurrar relativt långsamt, jag tror att det är 13000 rpm, kastas spånorna inte så långt. Det brukar bli en samlad hög där man håller på. Kör du MDF kan det ju bli värre
Det låter betryggande. De få gånger jag kör MDF är det till tippen.
 
  • Gilla
pyro
  • Laddar…
Har förhållandevis små händer men upplever inte Bosch greppen som klumpiga,, trots batteri inuti.
Fräsen är trevlig :cool:(y)
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Har förhållandevis små händer men upplever inte Bosch greppen som klumpiga,, trots batteri inuti.
Fräsen är trevlig :cool:(y)
Mer sånt, nu vill jag bara höra bra saker om den här kombon :D(y)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Nu har jag småfräst lite, ca 1,5 batteri, med ett avrundningsstål och kan bara hålla med @mattiasp om att den lille fräsen är helt underbar, tack för tipset! :love:
 
  • Gilla
TriNitro och 3 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.