Kolla på batterikantfräsen GKF 12V-8, så inser du att du kommer att behöva Boschs batterisystem i alla fall. Fräsen är så fruktansvärt smidig så det är inte klokt. Jag villhöver minst en till för att slippa byta och ställa in radie eller fas. Den jag har är dedikerad till en1,6 mm radie
Det var ett väldigt övertygande argument, bosch blir det. En GFK och en 35 FC nu på väg från svh24.demattiasp skrev:
Har du hittat någon smidig lösning på spånhantering för GKF 12v, typ 3d-printad utsugsadapter?mattiasp skrev:
Nej, med radien 1,6 blir det så lite spån att det inte är ett problem. Lite bös blir det ju alltid när man snickrar. Den relativt lilla avverkningen gör också att det inte är några större problem att medfräsa heller
Jo, iofs. Men jag kommer nog använda den bla för att fräsa fas på köksluckor och även om det inte blir mängder i volym så brukar fräsarna vara effektiva på att sprida ut det överallt. Jag hyvlar vanligen sånt men innerhörn och innerkanter är inte så lätta att hyvla så tänkte spara in lite tid där och helst slippa storstädning
Klicka här för att svara