Har tidigare frågat om någon sett liknande detta badkar till salu, då gick jag bet. Men är det nån som vet om man kan måttbeställa badkar?
Drömbadkaret på bilden är från ett Ving-hotell i Thailand. Viktiga parametrar som gjorde det till en helt ny upplevelse (mini-mini-bassäng istället för kar):
1) Raka kanter snarare än kupade (ger mer volym per m bredd/längd och gör det lättare att stå i.
2) Brett och grunt snarare än smalt och djupt.
* Trapp ner i badkar (inte det viktigaste)
Någon som vet om ett liknande skulle gå att beställa? Kanske i plast? Eller nån som byggt själv i kakel? Alla tips på hur jag kan få "mini-mini-bassäng" istället för en-persons-kar, till mitt framtida hus, mottages med öppna armar. (Obs, massage eller liknande är no-no)
Allt gott!
/ David
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Drömbadkaret på bilden är från ett Ving-hotell i Thailand. Viktiga parametrar som gjorde det till en helt ny upplevelse (mini-mini-bassäng istället för kar):
1) Raka kanter snarare än kupade (ger mer volym per m bredd/längd och gör det lättare att stå i.
2) Brett och grunt snarare än smalt och djupt.
* Trapp ner i badkar (inte det viktigaste)
Någon som vet om ett liknande skulle gå att beställa? Kanske i plast? Eller nån som byggt själv i kakel? Alla tips på hur jag kan få "mini-mini-bassäng" istället för en-persons-kar, till mitt framtida hus, mottages med öppna armar. (Obs, massage eller liknande är no-no)
Allt gott!
/ David
Moderator
· Stockholm
· 57 881 inlägg
Jag tycker mig ha sett ngt. liknande på en tysk internet butik. Men det är nu 3 år sedan vi renoverade badrum, jag har inte kvar länken. Men det var en intenetbutik som sålde ett 20-tal olika fabrikat inom varje produkt gren. Allt från Villroy Boch till många för mig helt okända märken.
Sen skall jag vara lite tråkig. Det är nog svårare att rengöra ett kar med kantiga innerhörn än ett med rundade ytor, och sådana kar är med stor sannolikhet av plastmaterial, som inte tål någon mer hårdhänt rengöring.
Sen skall jag vara lite tråkig. Det är nog svårare att rengöra ett kar med kantiga innerhörn än ett med rundade ytor, och sådana kar är med stor sannolikhet av plastmaterial, som inte tål någon mer hårdhänt rengöring.
Håller med, svårare att göra rent än ett klassisk emaljkar. Dock är det ju inte kantiga hörn, utan hörn med bara mindre radie, helt raka hörn hade man blivit nipprig på – hoppas också det är lättare än ett kaklat dito.
Hmm, tysk internetbutik, då menar du inte måttbeställt utan att du har sett nått liknande i produktion?
Hmm, tysk internetbutik, då menar du inte måttbeställt utan att du har sett nått liknande i produktion?
Nu har jag plöjt 713 badkar på Megabad. Hitta bättre än i Sverige, men inte riktigt bra nog. Går det inte att måttbeställa de nya i akryl? Hos nån? Nån som vet om pool-leverantörer kam vara intressanta? Kakla har jag blivit avrådd från, nån som gjort och fortfarande är nöjd efter 5-10år?
Klicka här för att svara