Var nere och skulle tvätta och noterade då ett felmeddelande på "pannan"!
Hög värmepump
Kommunikationsfel
Utedel
Kollade aktuell driftinfo och det verkar vara någon tempsensor ute som ballat ur.
Tips på vad som är fel?
Kan man åtgärda själv eller är det bara att ringa servicetekniker?
Dyrt?
Hög värmepump
Kommunikationsfel
Utedel
Kollade aktuell driftinfo och det verkar vara någon tempsensor ute som ballat ur.
Tips på vad som är fel?
Kan man åtgärda själv eller är det bara att ringa servicetekniker?
Dyrt?
Vet inte om det gjorde mig klokare.
Fel fasföljd var ett meddelande jag hade för ett tag sedan när huvudsäkringarna i elcentralen gick.
Fel fasföljd var ett meddelande jag hade för ett tag sedan när huvudsäkringarna i elcentralen gick.
Är det någon som jobbat på elen i eller utanför huset , eller kanske elverket jobbat på linjen , fel fasföljd kan det inte annars bli .
Har du någon vattenpump som har tre säkringar , om det skulle ha blivit skift någonstans så skulle dem gå baklänges och dåligt med vatten , tidigare larm , motorskydd kompressor X2 och pressostat låg vittnar om något , Har du återställt motorskyddet för kompressorn någon gång och hur länge sedan var dom felen , vet du det finns inget datum
Har du någon vattenpump som har tre säkringar , om det skulle ha blivit skift någonstans så skulle dem gå baklänges och dåligt med vatten , tidigare larm , motorskydd kompressor X2 och pressostat låg vittnar om något , Har du återställt motorskyddet för kompressorn någon gång och hur länge sedan var dom felen , vet du det finns inget datum
Som jag skrev så gick huvudsäkringarna i elcentralen för ett tag sedan. Då såg jag larmet "fel fasföljd" på elpannan. Det är dock inget jag sett sen dess.
https://www.byggahus.se/forum/threads/huvudsaekringar-gar.329773/page-2#post-3129506
https://www.byggahus.se/forum/threads/huvudsaekringar-gar.329773/page-2#post-3129506
Efter samtal med servicefolk var lösningen enkel. Bakom frontplåten på elpannan satt säkringar som löst ut. Oklart varför dock. Inte en helt självklar lösning om man inte visste om hur man kom åt dem, vilket var enkelt, men dolt.
Som jag skrev innan hade jag lite annat elstrul för ett tag sedan, dock har allt fungerat ua efter det tills denna vecka.
Som jag skrev innan hade jag lite annat elstrul för ett tag sedan, dock har allt fungerat ua efter det tills denna vecka.
Klicka här för att svara