ingen som har denna laser?

Kollade på den ett tag när jag letade laser, den verkade absolut vettig men tyckte jag fick mer för pengarna av en Bosch 3-80.
Hittills är jag riktigt nöjd med den.

härligt. Som jag förstår det så kan den även rita streck på golvet eller har jag missat ngt där?Det
är främst att jag kan använda den både som laser inne och avvägningsinstrument ute som gör att
jag funderar på att köpa en bättre laser för man måste ju ha ett bra motiv för att fylla på verktygs
hyllan:p

Nej det stämmer. Det den projicerar 3 st linjer 360° runt sin egen position. Då får man även ett kryss i tak och golv. Jag har faktiskt inte testat den utomhus så jag vet inget om räckvidden. Har den med fäste och mottagare så den borde funka. Men, när jag ska väga av för platta etc så lånar jag nog ändå hem en 2-falls rotationslaser. Jag är mer van den.
En sak man skulle kunna anmärka på är möjligen att linjen blir 2-3mm tjock. Inget att hänga upp sig på tror jag och vet inte om man får en tunnare linje från någon annan.
Överlag är jag i alla fall nöjd.

härligt!
Jo när man väl börjat använda laser så är man fast:). Har länga kikat på gll3-80 då jag har mkt ut bosch´s park men nu kan jag komma över en cts till reducerat pris så då blev den ett alternativ med. Ville bara ha åsikter så jag vet om den är bra eller ej..

T
Freddex skrev:
Nej det stämmer. Det den projicerar 3 st linjer 360° runt sin egen position. Då får man även ett kryss i tak och golv. Jag har faktiskt inte testat den utomhus så jag vet inget om räckvidden. Har den med fäste och mottagare så den borde funka. Men, när jag ska väga av för platta etc så lånar jag nog ändå hem en 2-falls rotationslaser. Jag är mer van den.
En sak man skulle kunna anmärka på är möjligen att linjen blir 2-3mm tjock. Inget att hänga upp sig på tror jag och vet inte om man får en tunnare linje från någon annan.
Överlag är jag i alla fall nöjd.
Har med en blå Bosch-laser och den har också en tjock laserlinje och det är helt värdelöst när man ska sätta kakekplattor. DÅ är konstigt nog deras billigare serie gröna lasers mycket bättre då dessa har en tunn skarp linje.

de är en sån grön jag har just nu.PCL 1:D

någon som vet om det är skillnad på lasermottagare för rotationslaser och "krysslser" eller om dom funkar
till bägge delarna???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.