Hej,
Vi ska byta vattenmätare. Därför behöver vi vet om det här är en LK580 ventil? Det står inget på den.
Den är inte godkänd. Våran nuvarande vattenmätare bytes för 10 år sen. Vi har bott i huset 8 år.
För 2 år sen stängde jag av vattnet med den här ventil för köksrenovering och det har gått bra.
Vill höra med er först som kan, se om det är en LK580 ventil innan jag ringer en rörmokare.
Tacksamt för svar!
Vi ska byta vattenmätare. Därför behöver vi vet om det här är en LK580 ventil? Det står inget på den.
Den är inte godkänd. Våran nuvarande vattenmätare bytes för 10 år sen. Vi har bott i huset 8 år.
För 2 år sen stängde jag av vattnet med den här ventil för köksrenovering och det har gått bra.
Vill höra med er först som kan, se om det är en LK580 ventil innan jag ringer en rörmokare.
Tacksamt för svar!
Jag tror det finns en viss champagnekorksskräck i vattenbranchen, så de vill ha bort allt som liknar de svarta chanpangekorksventilerna.
Jag bytte nyligen vattentätare men fick behålla mina LK582.
Det är LK580 och LK581 som kan skjuta iväg ”korken” och spruta vatten.
Jag bytte nyligen vattentätare men fick behålla mina LK582.
Det är LK580 och LK581 som kan skjuta iväg ”korken” och spruta vatten.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 590 inlägg
Står IMI på vredet, vilket inte är LK, och tas upp i den länkade tråden som OK.
Finns stansat LK582 på din? Ingenting på min så man är osäker.blackarrow skrev:
Är texten LK582 stansad på metallen på din? Har du även en svart vred med ”logga” IMI på som på min bild?blackarrow skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 590 inlägg
IMI är inte samma företag som LK.
Så du har inte en LK-champagnekork.
Så du har inte en LK-champagnekork.
JaK Ken t skrev:
https://www.eem.se/privat/vatten-avlopp/ditt-vatten/vattenmatare/vattenmatarbyte
NejK Ken t skrev:
Klicka här för att svara