Hej,

Vi har på tok för varmt inne och vad jag förstår ska jag kunna ändra parametern "Värme från, ute °C" till lämpligt värde. Idag är den inställt på 18 grader men jag skulle vilja sänka den till kanske 15 grader. Problemet är att den är gråmarkerad i menyvalet och jag kan därför inte ändra den. Se bild. Jag har även tryckt ner värmekurvan så långt det går men trots detta har vi cirka 24/25 grader inne.

• Inställningspanel för värmesystem med parametrar, inklusive en gråmarkerad "Värme från, ute °C" inställd på 18 grader, visar på CTC-enhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är värmesystemet varmt då? Vad står framledningstempen på i meny och beräknad framledning? Spelar ju ingen roll hur du ställer i meny om ex shuntmotor är sönder så den släpper igenom värme

V Vector skrev:
Är värmesystemet varmt då? Vad står framledningstempen på i meny och beräknad framledning? Spelar ju ingen roll hur du ställer i meny om ex shuntmotor är sönder så den släpper igenom värme
Fick hjälp av CTC. Man var tvungen att ta bort värdet i "Min. framledning". Det gjorde att de tre grå raderna blev möjliga att ändra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.